اساس نامه شرکت با مسئولیت محدود

اساسنامه شرکت………………………………………………………… با مسئولیت محدود شماره ثبت……………….تاریخ ثبت……………..

ماده ۱) نام و نوع شرکت: شرکت………………..با مسئولیت محدود
ماده ۲)موضوع فعالیت شرکت ……………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………..
ماده ۳)مرکز اصلی شرکت:
مرکز اصلی شرکت…………………………………… خیابان……………………….. کوچه………………………….پلاک………….. کد پستی…………………………….
تبصره- هیات مدیره می تواند مرکز شرکت را در همان شهرستان در هر محل تغییر دهد و یا شعبی را تاسیس و صورتجلسه را جهت ثبت به اداره ثبت شرتها تقدیم نماید. مجمع فوق العاده میتواند مرکز اصلی شرکت را به دیگر شهرستان ها تغییر دهد.

ماده ۴) سرمایه شرکت: سرمایه شرکت مبلغ…………………………………………. ریال
ماده ۵) مدت شرکت: از تاریخ ثبت به مدت نامحدود
ماده ۶)تابعیت شرکت: تابعیت شرکت ایرانی است.
ماده ۷)هیچ یک از شرکاء حق انتقال سهم الشرکه خود را به غیر ندارند مگر با رضایت و موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه شرکت که دارای اکثریت عددی نیز باشند و انتقال سهم الشرکه به عمل نخواهد آمد مگر به موجب سند رسمی

ماده ۸) تصمیمات مربوط به شرکت از جمله انتخاب مدیران با رعایت ماده ۱۰۶ قانون تجارت باید به اکثریت لا اقل نصف سرمایه اتخاذ شود. اگر در دفعه اول این اکثریت عددی شرکا حاصل نشد باید تمام شرکاء مجدداً دعوت شوند در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکاء اتخاذ میشود اگر چه اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشد

ماده ۹) دعوت برای تشکیل مجامع عمومی توسط هریک از اعضای هیات مدیره یا مدیر عامل و یا احدی از شرکاء به وسیله دعوتنامه کتبی یا درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار شرکت به عمل خواهد آمد،فاصله بین دعوت تا تشکیل مجمع حداقل ده روز و حداکثر ۴۰ روز خواهد بود.

ماده ۱۰) در صورتی که کلیه شرکاء در هریک از جلسات مجامع عمومی یابند رعایت ماده ۹ اساسنامه ضرورت نخواهد داشت.

ماده ۱۱) وظایف مجمع عمومی عادی یا عادی به طور فوق العاده:
الف)استماع گزارش هیات مدیره در امور مالی و تصویب تراز و حساب سود و زیان شرکت
ب- تصویب پیشنهاد سود قابل تقسیم و از طرف هیات مدیره
د- انتخاب هیات مدیره و در صورت لزوم بازرس
ماده ۱۲)وظایف مجمع عمومی فوق العاده:
الف-تغییر اساسنامه یا الحاق یا حذف یک یا چند موارد اساسنامه
ب)تنظیم اساسنامه جدید یا تبدیل نوع شرکت
ج)افزایش یا تقلیل سرمایه شرکت
د)تصویب ورود شریک یا شرکاء جدید به شرکت

ماده ۱۳) تصمیمات شرکاء در مجمع عمومی فوق العاده با موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه که اکثریت عددی را دارند و در مجمع عمومی طبق دستور ماده ۱۱۱ قانون تجارت معتبر و لازم الاجرا خواهد بود.
ماده ۱۴) هیات مدیره شرکت مرکب از …… نفر خواهد بود که در مجمع عمومی عادی یا عادی به طور فوق العاده از بین شرکاء و یا خارج انتخاب میشوند.
ماده ۱۵) هیات مدیره از بین خود یک نفر زا به سمت رئیس هیات مدیره انتخاب می نماید همچنین هیات مدیره یک نفر را از بین خود یا خارج از اعضاء را به سمت مدیر عامل انتخاب می نماید و همچنین می تواند برای اعضای خود سمت های دیگری تعیین کند.

ماده ۱۶)………………………….. نماینده قانونی و تام الاختیار شرکت بوده و می تواند در کلیه امور مداخله و اقدام نماید مخصوصاً در موارد زیر:
امور اداری از هر قبیل ، انجام تشریفات قانونی ، حفظ و تنظیم فهرست دارائی شرکت و تنظیم بودجه و تعیین و پرداخت حقوق و انجام هزینه ها و رسیدگی به محاسبات ، پیشنهاد سود قابل تقسیم سالیانه،تهیه آئین نامه های داخلی ، اجرای تصمیمات مجامع عمومی ، اداء دیون و وصول مطالبات ، تاسیس شعب ، واگذاری و قبول نمایندگی ، انتخاب و انتصاب و استخدام متخصصین و کارمندان و کارگران،عقد هرگونه پیمان با شرکتها و بانکها و ادارت و اشخاص،خرید و فروش اجاره اموال منقول و غیر منقول ماشین الات و به طور کلی وسائل مورد نیاز وهمچنین معاملات به نام و حساب شرکت ،مشارکت با سایر شرکتها و شخصیت های حقوقی و حقیقی ، استقراض با رهن یا بدون رهن و تحصیل اعتبار و وام دادن و وام گرفتن از بانکها و اشخاص و شرکتها و باز کردن حساب جاری و ثابت در بانکها ، دریافت وجه از حسابهای شرکت ،صدور ظهر نویسی و پرداخت بروات و اسناد و سفنه ها،هزینه ها،مرافعات،چه شرکت مدعی باشد و چه مدعی علیه ،در تمام مراحل با تمام اختیارات از رجوع به دادگاههای صالحه بدوی،تجدید نظر و دیوان عالی کشور،انتخاب وکیل و وکیل در توکیل،دادن اختیارات لازمه به نامبرده و عزل آن،قطع و فصل دعاوی با صلح و سازش،اختیارات فوق جنبه محدودیت نداشته و هر تصمیمی را که هیات مدیره جهت پیشرفت شرکت اتخاذ نماید معتبر می باشد.

بیشتر بخوانید!
مدارک تصمیم تغییر مدت با مجمع عمومی شرکاء

ماده ۱۷)جلسات هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات هیات مدیره با اکثریت آرا معتبر است.
ماده ۱۸) دارندگان حق امضاء در شرکت: دارندگان حق امضا اوراق و اسناد بهادار از قبیل چک، سفته،برات، اسناد تعهد آور و قرارداد ها را هیات مدیره تعیین میکند.
ماده ۱۹)سال مالی شرکت:
از اول فروردین ماه هر سال شروع و به آخر اسفند همان سال خاتمه می یابد به استثنای سال اول که ابتدای آن از تاریخ تاسیس شرکت است.
ماده ۲۰) تقسیم سود:
از درامد شرکت در پایان هر سال مالی هزینه های اداری – حقوق کارکنان و مدیران،استهلاکات ،مالیات و سایر عوارض دولتی کسر و پس از وضع صدی ده بابت ذخیره های قانونی بقیه که سود ویژه است به نسبت سهم الشرکه بین شرکاء تقسیم خواهد شد.
ماده ۲۱) فوت یا محجوریت هریک از شرکاء باعث انحلال شرکت نخواهد شد و وراث شریک متوفی و یا ولی محجور می تواند به شرکت خود ادامه دهند. در غیر این صورت بایستی سهم الشرکه خود را پس از انجام تشریفات قانونی دریافت و یا به شریک دیگری منتقل و از شرکت خارج شوند.

ماده ۲۲) انحلال شرکت:
شرکت مطابق مواد قانون تجارت منحل خواهد شدو
ماده ۲۳)در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده شرکاء رای به انحلال شرکت دهد یک نفر از بین شرکاء و یا خارج از شرکت به سمت مدیر تصفیه تعیین خواهد شد،وظایف مدیر تصفیه طبق قانون تجارت می باشد.

ماده ۲۴)
اختلافات حاصله بین شرکاء شرکت از طریق حکمیت و داوری حل و فصل خواهد شد.
ماده ۲۵) در سایر موضوعاتی که در این اساسنامه قید نشده است مطابق مقررات قانون تجارت ایران و سایر قوانین موضوعه عمل و رفتار خواهد شد.
ماده ۲۶)
این اسانامه در ۲۶ ماده و یک تبصره تنظیم و به امضاء کلیه موسسین شرکت به اسامی ذیل رسید و تمام صفحات آن امضاء شد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۰

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *