اینماد یک لوگوی نمادی است که برای تایید صلاحیت و هویت فروشگاه‌های اینترنتی ارائه می‌گردد. نماد اعتماد الکترونیکی باعث می‌شود که خریداران سایت بتوانند به شما اعتماد کنند. این لوگو را مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌کند. برای فعالیت در فضای اینترنت به دریافت هیچ نماد و مجوزی نیاز نیست، اما اگر قصد جلب اعتماد مشتریان را داشته باشید، کم کم به دریافت مجوزهای کسب و کار اینترنتی نیاز خواهید داشت. ای نماد یک مجوز قانونی و معتبر برای فعالیت در فضای اینترنت است که بعد از بررسی سایت و احراز هویت و صلاحیت مالکیت برای مدت دو سال صادر می‌شود.

انواع مجوز های مجازی :

– نماد اعتماد الکترونیکی

– کسب و کار های مجازی

– اخذ جواز کسب

– اخذ مجوز رسانه

از گزینه های زیر دکمه مورد نظر خود را انتخاب نمایید:

مجوزات اینترنتی

نحوه ثبت انلاین سفارش :

– از فرم زیر نوع خدمات خود را انتخاب کرده و از دکمه ظاهر شده وارد مرحله پرداخت شوید.

– بعد از واریز هزینه ،فرم زیر را پر نمایید.

– در قسمت بارگذاری مدارک ، عکس رسید پرداختی همراه کارت ملی و شناسنامه با فرمت jpg , jpeg بارگذاری نمایید. توجه فرمایید حداکثر حجم سایز اپلود ۱۰ مگابایت میباشد.

 

انواع لوگو نماد اعتماد الکترونیکی

اعتبار و کیفیت سایت در اینماد با ستاره نشان داده می‌شود. هر چه تعداد ستاره‌ها بالاتر باشد، سطح اعتماد و کیفیت عملکرد سایت بالاتر است. انواع نماد الکترونیکی به شرح زیر است:

نماد موقت: این نماد به سایت‌های فروشگاهی با حداقل معیارهای موجود داده شده و برای سرعت بخشیدن به فرآیند اخذ اینماد است.

نماد دائم یک ستاره: بعد از اینکه نماد موقت اعطا شد، فروشگاه برای دریافت نماد دائم بررسی می‌گردد. برای دریافت نماد دائم، کسب و کار باید مجموعه‌ای از معیارها را داشته باشند تا تایید شوند که آن‌ها را آموزش می‌بینیم.

نماد دائم دو ستاره: وقتی نماد دائم یک ستاره صادر شد، با راه‌اندازی ssl سایت می‌توانید نمادتان را به دو ستاره تغییر دهید.

چرا باید برای گرفتن اینماد اقدام کنیم؟

شاید برایتان سوال باشد که مزایای گرفتن اینماد چیست؟ یکی از راه‌های اصلی جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه‌های اینترنتی، لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی است. با گرفتن اینماد می‌توان فعالیت فروشگاه اینترنتی را قانونی کرد، به طوریکه کاربران با اعتماد بیشتری از سایت خرید کنند.

یکی دیگر از مزایای گرفتن اینماد، دریافت درگاه بانکی است. علاوه براین می‌توان با قرارداد بستن با اداره پست به سیستم تحویل در محل نیز دسترسی داشت. بدون گرفتن اینماد نمی‌توان هیچ یک از این کارها را انجام داد.

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

برای گرفتن اینماد باید شامل شرایط زیر باشید:

عرضه کالا یا خدمات در سایت: تنها سایت‌هایی حق دریافت نماد اعتماد الکترونیکی دارند که در آن‌ها خرید و فروش انجام می‌گیرد. اگر در سایت خود درمورد محصولات یا خدمات خود اطلاع رسانی کرده‌اید و امکان سفارش‌گیری آنلاین هم وجود ندارد، نیاز به گرفتن اینماد ندارید زیرا برای چنین سایتی اینماد صادر نمی‌گردد.

درج قیمت محصولات: یکی دیگر از شرایط موردنیاز برای گرفتن اینماد درج مشخصات محصولات یا خدمات، مانند قیمت و تعرفه کالای عرضه شده در سایت است. همچنین یکی از الزامات ارائه اطلاعات خرید در قالب پیش فاکتور یا سبد خرید است.

صاحب اختیار دامنه: امتیاز دامنه سایت باید به نام فردی که نماد اعتبار را درخواست می‌دهد باشد و امتیاز دامنه متقاضیان حقوق نیز باید به نام شرکت و یا یکی از اعضای هیئت مدیره آن ثبت شده باشد. اطلاعات صاحب تمام دامنه‌ها در سایت Whois ثبت می‌شود. بعد از اینکه به این سایت وارد شدید، آدرس دامنه سایت خود را در باکس جستجو وارد کنید و روی دکمه SEARCH کلیک نمایید.

تایید صلاحیت: برای گرفتن اینماد باید صلاحیت فردیتان از طرف پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تایید گردد. در حالت عادی نیازی به مراجعه حضوری نیست زیرا نتیجه استعلام تایید صلاحیت در سامانه ثبت شده و از طریق ایمیل به فرد ارسال می‌شود.  اگر جواب استعلام منفی باشد، پرونده به حالت تعلیق می‌رود. اگر هویت فرد رد صلاحیت شود به لیست سیاه وارد می‌گردد و امکان درخواست مجدد ندارد. اما فرد بعد از ورود به پنل کاربری خود درخواست فرجام خواهی ثبت می‌کند.

حداقل سن ۱۸ سال: برای گرفتن اینماد باید دارای حداقل سن ۱۸ سال باشید. اگر متقاضی کمتر از ۱۸ سال سن داشه باشد، باید از دادگاه حکم رشد گرفت.  در قوانین قدیمی‌تر، آقایان برای گرفتن اینماد به کارت پایان خدمت نیاز داشتند اما در قوانین جدید این قانون وجود ندارد.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۰

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

بیشتر بخوانید!
کارآفرینان برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *