یکی از مهمترین مواردی که در ثبت برند باید بدان بپردازیم انتخاب نام برند است. نام برندی که انتخاب میکنیم باید دارای شرایطی باشد که در این مقاله برخی از ویژگیهای نام برند را بیان خواهیم کرد.

برای انتخاب نام برند زیبا و مناسب فعالیتتان میتوانید با مشاورین آنلاین های ثبت در تماس باشید.

ویژگی های انتخاب نام برند مناسب

۱- اسم برندی که انتخاب میکنیم ( برای ثبت برند ) نباید  شبیه  نام رقبا و یا حتی نزدیک به آن باشد زیرا در صورت تشابه اسم، اولا مشتریان سردرگم خواهند شد و ما را پیدا نمی کنند وثانیا رقیبان میتوانند از ما بخاطر این تشابه اسمی شکایت کنند.

۲- نام برندرا کوتاه انتخاب کنید، زیرا هم شکیل تر است و پیداکردن نام برند آسانتر و سریعتر میباشد.

۳- اسم برند شرکت باید به داحتی تلفظ شود و بتوان آن را هجی کرد.

۴- نام برند شرکت باید بیان کننده محصول یا خدمتی باشد که شرکت ارائه میدهد و با بیان نام برند تبلیغی برای محصول ویا شرکت صورت گیرد

۵- اسمی که برای شرکت و برند انتخاب میکنیم نباید به نام شرکت دیگر تجاوزکند.

در طراحی برند خود به  انتخاب رنگ برند  خود توجه نمایید

۶- از هر اسم برندی که میشنویم تصویری در ذهن تداعی میشود،بهتراست نام برند تصویری متناسب با محصول یا خدمت ما ایجادکندمثلا برای یک مرکز فروش کالای دندانپزشکی نام میناتیس تصویر دندان و زیبایی دندان را برای ما به تصویرکشده ودر ذهن باقی میماند.

۷- بهتراست نام شرکت را با اولین حروف الفبا آغاز کنیم تا بتوانیم در کتابهای اطلاع رسانی مثل ۱۱۸ در صدر قرارگیریم.

۸ – میتوان در صورت تمایل نام شهریا شهرستان را در قسمتی از نام انتخابی خود قرار دهیم.

۹- نباید در انتخاب نام برند از اسم کوچک خودمان استفاده کنیم، زیرا در اذهان مشتریانمان تبعیض ایجاد می کنیم و آنها به دنبال ما می گردند، در حالی که سایر همکارانمان بیکار نشسته اند کار فراوان روی سر ما ریخته می شوند.

بیشتر بخوانید!
معاملات ممنوع هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی کدام است؟

۱۰- علت دیگری که نباید نام کوچک خودرا به عنوان نام برندانتخاب کنیم این است که زمانی که تمایل به فروش و یا واگذاری کسب و کار خود داریم در صورتی که نام کسب و کارمان نام کوچک ما باشد، به قیمتی پایین تر از زمانی که یک نام تجاری مناسب داشته باشد به فروش خواهد رسید.

در طراحی لوگو و نام تجاری خوددقت بسیاری داشته باشید. بیشتر بدانید

۱۱-برای انتخاب اسم باید طی یک جلسه نام های مناسبی که به ذهنمان میرسد حتی گر مسخره بنظرآید را یادداشت کرده ودر نهایت بررسی کنیم هرچه تعداد نام ها بیشتر باشد بهتراست.

۱۲-بعداز یادداشت اسامی نام های نامناسب را حذف کنیم و در نهایت به ۶ الی ۷ نام برسیم.از افرادی که حرفه ای هستن نظرخواهی کنیم و علت انتخاب آنها را بپرسیم ،درنهایت تصمیم گیری با خودماست چون کار متعلق به ماست.

۱۳- سپس به کتاب راهنمایی آنلاین مراجعه کنیم تا ببینیم آیا اسم منتخب ما در آن کتاب وجود دارد یا نه و همچنین در اینترنت شناسه های “com.” را جستجو کنیم تا بدانیم که آیا نام مورد نظر ما در اینترنت وجود دارد؟ به یاد داشته باشیم که “com.” به “net.” ارجحیت خواهد داشت.

۱۵- قبل از هزینه کردن هر مبلغی برای تبلیغات، توضیح مختصری در مورد کسب و کار جدیدمان بنویسیم و برای رسانه های معتبر بفرستیم.

۱۶- در نهایت هر کارآفرین ایرانی باید به یاد داشته که اغلب کالاها و خدمات به خودی خود به فروش نمی روندوشاخص ویژه ای برای این مطلب وجود دارد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۰

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *