تمام ۴۵ طبقه بندی برند برند در ایران

باید توجه داشته باشید زمانیکه قصد ثبت برند خود را دارید در مرحله اول باتوجه به طبقه‌بندی علائم تجاری، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت نسبت به ثبت برند خود اقدام کنید.

تمام این موارد بیانگر آن است که شما از قبل اطلاعات صحیحی از طبقه‌بندی علامت تجاری خود داشته باشید.

در ادامه ذکر این نکته ضروری است که طبقه بندی علامت تجاری یا برندها بدین صورت می‌باشد که طبقات ۱ الی ۳۴ مربوط به کالاها و محصولات و طبقات ۳۵ الی ۴۵ مربوط به خدمات است.

 

طبقه بندی برند(علائم تجاری)

الف) طبقه بندی برند در موضوع کالاها و محصولات:

طبقه۱- مواد شیمیائی مورد استفاده در صنعت، علوم و عکاسی و همچنین در کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی، رزین‌های مصنوعی پردازش نشده، پلاستیک‌های پردازش نشده، کودهای گیاهی، ترکیبات اطفاء حریق، مواد آبکاری و لحیم‌کاری، مواد شیمیائی برای نگهداری مواد غذائی ، مواد دباغی، چسب‌های مورد استفاده در صنعت.

طبقه۲- رنگ‌ها، روغن‌ جلاها، لاک‌ها (لاک و الکل‌ها)، محافظت کننده‌ها در مقابل زنگ زدگی و جلوگیری کننده‌ها از فاسدن شدن چوب و رنگ کننده‌ها، مواد شیمیایی تثبیت کننده رنگ، رزین‌ها یا یا صمغ‌های طبیعی خام، فلزات به‌صورت پودر یا ورق برای نقاشان، دکوراتورها، چاپگرها و هنرمندان.

طبقه۳- ترکیبات سفید کننده و سایر مواد برای استفاده در لباس‌شویی، ترکیبات مخصوص تمیز کردن، براق کردن، رنگ زدائی، لکه گیری و صیقل دادن و سائیدن، صابون‌ها، عطریات، روغن‌ها با اسناس، مواد آرایشی و لوسیون‌های مخصوص مو، دندان شویه‌ها و خمیر دندان‌ها.

طبقه۴- روغن‌های صنعتی و نفتی و گریس‌‌ها، روان کننده، گردگیرها، مرطوب کننده‌ها و ترکیبات مخصوص وصل، سوخت‌ها(شامل سوخت موتور)، مواد روشنائی و شمع‌ها و فتیله‌ها برای روشنائی.

طبقه۵- مواد داروئی و دامپزشکی، ترکیبات بهداشتی برای اهداف پزشکی، برای مواد رژیمی و تغذیه‌ای برای، برای استفاده در مصارف پزشکی یا دامپزشکی، غذای کودکان، مکمل‌های رژیمی و تغذیه‌ای برای استفاده در مصارف پزشکی یا دامپزشکی، غذای کودکان، مکمل‌های رژیمی و تغدیه‌ای برای انسان و حیوانات، انواع گچ برای مصارف پزشکی، لوازم زخم‌بندی(پانسمان)، مواد مخصوص پر کردن دندان، موم دندان سازی، ضدعفونی کننده‌ها، ترکیبات برای نابود سازی حشرات موذی، قارچ‌کش‌ها، علف‌کش‌ها.

طبقه۶- فلزات معمولی و آلیاژهای آن‌ها، مواد ساختمانی فلزی، ساختمان‌های فلزی قابل حمل و نقل و انتقال، مواد فلزی خطوط راه‌آهن، کابل‌ها و سیم‌های غیرالکترونیکی انواع سیم‌ها از فلزات معمولی، آهن‌آلات، اقلام کوچک سخت افزار فلزی، انواع لوله و تیوب فلزی(مجراهای فلزی)، گاو صندوق‌ها، کالاها از فلز معمولی که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند، سنگ‌های معدنی فلزات.

طبقه۷- ماشین‌ها و ماشین‌آلات(ابزار ماشین)، انواع موتورها(به غیراز موتورها برای خودروها و وسایل نقلیه زمینی)، اتصالات مربوط به ماشین‌آلات وقطعات انتقال نیرو(غیر از موتورها برای خودروها و وسایل نقلیه زمینی)، اتصالات مربوط به ماشین‌آلات و قطعات انتقال نیرو(غیر از موارد مربوط به خودروهای زمینی)، ابزار کشاورزی( غیر از ابزاری که با دست کار می‌کنند)، ماشین‌های جوجه کشی، دستگاه‌های اتوماتیک فروش که با سکه کار می‌کنند.

طبقه۸-  ابزارآلات و وسایل دستی(با کارکرد دستی)، کارکرد و قاشق و چنگال، اسلحه کمری، تیغ‌ها.

طبقه۹- تجهیزات علمی، مسافت‌یابی، مساح، الکتریکی، عکاسی، سینمایی، بصری، وزن کردن، اندازه گیری، علامت دادن، بازرسی و چک کردن، نجات از مرگ، ابزارهای کمک آموزشی، ابزارهای ضبط صوت، انتقال و تکثیر مرتبط با صدا و تصویر، حافظه‌های مغناطیسی، دیسک‌های ضبط، ماشین‌های فروش.

طبقه۱۰- دستگاه‌ها و وسایل جراحی، پزشکی، دندان‌سازی و دامپزشکی، دست و پای مصنوعی، چشم و دندان مصنوعی، اقلام ارتوپدی، مواد مخصوص بخیه‌زنی.

طبقه۱۱- دستگاه‌های مخصوص روشنائی، گرمایشی، مولد بخار آشپزی(طبخ)، تبرید(سرد کننده)، خشک‌کن، تهویه، تأمین و ذخیره آب و اهداف و مصارف بهداشتی.

طبقه۱۲- خودروها(وسایل نقلیه)، دستگاه‌های حمل و نقل زمینی، هوایی یا آبی.

طبقه۱۳- سلاح‌های گرم، مهمات و پرتابه ها( موشک، راکت، خمپاره و غیره)، مواد منفجره، مواد و وسایل آتش‌بازی.

طبقه۱۴- فلزات گرانبها و آلیاژهای آن و کالاهای ساخته شده یا روکش شده از آن‌ها که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند.جواهرات، سنگ‌های قیمتی، وسایل ساعت‌سازی و زمان‌سنجی.

طبقه۱۵- طبقه بندی برند در آلات موسیقی

طبقه۱۶- کاغذ، مقوا و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقه‌های دیگر ذکر نشده‌اند.کار چاپ شده، لوازم صحافی، عکس، لوازم تحریر، چسب‌ها برای مصارف تحریری یا خانگی، لوازم نقاشی، قلم موهای نقاشی، ماشین‌های تحریر، ملزومات دفتری(به استثناء مبلمان)، لوازم آموزشی و تدریسی (به  استثناء دستگاه‌ها)، لوازم پلاستیکی برای بسته‌بندی( که در سایر طبقات ذکر نشده باشند)؛ کلیشه‌های چاپ، حروف چاپ.

طبقه۱۷-لاستیک، گوتا پرچا(نوعی کائوچو)، صمغ، پنبه نسوز، میکا و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند، پلاستیک‌ها به شکل پرس شده و با فشار از قالب عبور داده شده برای استفاده در ساخت سایر کالاها، مواد بسته‌بندی، درپوش گذاری، انسداد و عایق‌بندی، لوله‌های قابل انعطاف غیر فلزی.

طبقه۱۸- چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات ذکر نشده‌اند، پوست حیوانات، چمدان‌ها و کیف و کیسه‌های مسافرتی، چترها، چترهای آفتاب‌گیر و عصاهای مخصوص راه رفتن، شلاق‌ها، زین و یراق و زین‌برگ و سراجی.

بیشتر بخوانید!
مواردی که باید در رابطه با تعلیق و معافیت از کارت بازرگانی اطلاع داشته باشیم

طبقه۱۹- مصالح ساختمانی(غیر فلزی)، لوله‌های غیر فلزی سخت و غیر قابل انعطاف برای استفاده در ساختمان، آسفالت، انواع قیر، ساختمان‌های قابل انتقال غیرفلزی، بناهای یادبود غیر‌فلزی.

طبقه۲۰- مبلمان، آئینه‌ها و قاب‌های عکس، کالاهای ساخته شده(که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند) از چوب ، چوب‌پنبه، نی، بامبو، حصیر، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، کهربا، پوسته داخلی مروارید ساز،صدف مروارید، پیپ‌ها و چپق‌های کف دریایی.

طبقه۲۱- ظروف خانگی يا لوازم آشپزخانه ( كه از فلزات قيمتی ساخت يا روكش نشده اند)، شانه وابر و اسفنج، انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی )، مواد ساخت برس، لوازم نظافت و تميزكاری، سيم ظرف شويی، شيشه كارشده يا نيمه كارشده ( به استثنای شيشه مورد استفاده در ساختمان ها) شيشه آلات، اشياء ساخته شده از چينی و سفال كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند.

طبقه۲۲- طناب، ريسمان، تور، چادر،  سايبان، برزنت ( تارپولين )، بادبان وشراع، کيسه و گونی كه در طبقات ديگر ذكر نشده است، مواد لایی و لايه گذاری و پوشال) به استثنای

لاستيك و پلاستيك )، مواد خام ليفی برای نساجی.

طبقه۲۳- انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه‌بافی و نساجی.

طبقه۲۴- محصولات نساجی و پارچه‌ای که در طبقات دیگر ذکر نشده‌‌اند، انواع رو تختی و رومیزی.

طبقه۲۵- انواع لباس و پوشاک، پاپوش و پوش سر.

طبقه۲۶- انواع توری و قلاب دوزی روبان، بند (نوار) حاشيه وقيطان، دکمه قزن قفلی، سنجاق و سوزن ته گرد، گل های مصنوعي.

طبقه۲۷- انواع فرش، قاليچه، حصير وزيرانداز، لينويوم و ساير كف پوش ها، آويزهای ديواری ( غير پارچه ای).

طبقه۲۸- انواع بازی و اسباب بازی، لوازم ورزشی و ژيمناستيك كه در طبقات ديگرذكر نشده اند، تزئينات درخت كريسمس.

طبقه ٢٩- گوشت، گوشت ماهی، گوشت طيور و شكار، عصاره گوشت؛ سبزيجات و ميوه‌جات به صورت كنسرو، خشك شده و پخته شده، انواع ژله، مربا وكمپوت،ر تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، روغن ها و چربی های خوراکی.

طبقه ٣٠ – قهوه، چای، كاكائو، شكر، برنج، نشاسته كاسار يا مانيوك(تاپيوكا)، نشاسته نخل خرما(ساگو)، بدل قهوه، آرد و فراورده های تهيه شده از غلات، نان، نان شيرينی، شرينی‌جات شيرينی يخی، عسل، ملاس يا شيره قند، مايه خمير، گرد مخصوص شيرينی پزی يا پخت نان، نمك، خردل، سركه، انواع سس (چاشنی)، ادويه‌جات، یخ.

طبقه ٣١- طبقه بندی برند در حوزه محصولات كشاورزی، باغداری و جنگلبانی و دانه‌هايی كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند، حيوانات زنده، ميوه و سبزيجات تازه، بذر، گياهان وگل های طبيعی، غذای حيوانات، مالت (جو سبز خشك شده).

طبقه٣٢- ماء الشعير، آب های معدنی و گازدار و ساير نوشيدني های غير الكلی، آبميوه و شربتهای ميوه‌ای، شربت و تركيبات مخصوص ساخت نوشابه.

طبقه۳۳- محصولات این طبقه جهانی بوده و در ایران قابل ثبت نیستند.

طبقه۳۴- تنباكو،  لوازم تدخين، كبريت.

ب) طبقه بندی برند در خدمات:

طبقه ٣٥- تبليغات، مديريت تجاری، امور اداری تجارت، كارهای دفتری و اداری.
طبقه ٣٦- بيمه، امور مالی، امور پولی، امور مربوط به معاملات املاك و مستغلات.
طبقه ٣٧- ساختمان‌سازی، تعمير و بازسازی، خدمات نصب.
طبقه ٣٨- مخابرات از راه دور.
طبقه٣٩- حمل و نقل، بسته بندی و نگهداری كالاها، تهيه مقدمات و ترتيب دادن مسافرت‌ها.
طبقه ٤٠- بهسازی و عمل‌آوری مواد.
طبقه ٤١- آموزش و پرورش، دوره‌های كارآموزی و تعليمی، تفريح و سرگرمی، فعاليت‌هاي ورزشی و فرهنگی.

طبقه ٤٢- خدمات عملی و فن‌آوری و تحقيق و پژوهش و طراحي در اين زمينه، خدمات تجزيه و تحيل و تحقيقات صنعتی، طراحی و توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار رایانه‌ای.

طبقه ٤٣- خدمات عرضه اغذيه و نوشابه، تامين مسكن و محل اقامت موقت.

طبقه ٤٤- طبقه بندی برند در حوزه خدمات پزشكی،خدمات دامپزشکی، مراقبت‌های بهداشتی و زيبایی برای انسان‌ها يا حيوانات، خدمات كشاورزی، باغداری و جنگل‌داری.

طبقه ٤٥- خدمات شخصی يا اجتماعی كه توسط ديگران برای رفع نيازهای افراد ارائه می‌شوند خدمات امنيتی برای محافظت از افراد، اموال و دارائيها، خدمات حقوقی و غیره.

باتشکر از وقتیکه برای مطالعه این مقاله صرف کردید.در مقاله بعد بیشتر درباره موارد ثبت برند و طبقه‌بندی برند و علائم تجاری صحبت خواهیم کرد.با سپاس از شما،های‌ثبت

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳٫۹ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۷

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *