مراحل ثبت برند در یزد و شرایط اخذ آن

یزد به‌عنوان مرکز استان و شهرستان یزد در مرکز ایران است. جالب است بدانید اولین منطقه‌ای که نخستین صندوق امانت در ۱۷۰۰ سال پیش در آنجا وجود داشت. آب‌و‌هوای یزد گرم و خشک و بیابانی‌ می‌باشد.

مردم یزد به زبان فارسی رایج با لهجه زیبای یزدی سخن می‌گویند. بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت استان یزد ۱٫۱۳۸٫۵۳۳ نفر اعلام شد.

در یزد مناطق گردشگری بسیاری وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به باغ دولت‌آباد یزد، بازار پنجه‌علی، باغ مشیر‌الممالک، بازار چیت‌سازی، مسجد جامع یزد، مسجد امیرچقماق و مسجد شاه‌طهماسب اشاره کرد.

 

اقتصاد یزد

پدر یزد صنایع بزرگی همچون نساجی فرش، نساجی پارچه‌های طرح‌دار و ساده، فولاد و معادن آهن، معادن زغال‌سنگ و معادن سنگ، کارخانجات کاشی، کارخانه‌های کابل و فیبرنوری و صنایع غذایی جای گرفته است.

صنعت زرگری یا طلاسازی در یزد از مهم‌ترین و مشهورترین صنایع یزد در سطح کشور می‌باشد. بطوری‌که طبق برآورد و آماری‌که انجام شدخ مشخص شد در یزد هر خانوار به‌طور میانگین دارای ۱۰۰گرم طلا می‌باشد.

کارخانه‌های بزرگی در یزد سال‌هاست که به فعالیت‌های تجاری مشغول می‌باشند که در این‌جا نام آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

کارخامه‌های همچون کارخانه یزدباف، کابل شهید قندی، فولاد آلیاژی ایران، گروه پیشگامان کویر، گروه ستاره کویر و نیروگاه سیکل ترکیبی شیرکوه از نمونه‌های آن‌ها هستند.

در کنار تمام توضیحات بالا، همیشه یزد یکی از بهترین مناطق ایران برای سرمایه‌گذاری و انجام امور اقتصادی بوده است.

 

ثبت برند

در تعریف کلی باید عنوان کرد برند، نشانه و لگویی است که اطلاتی از محصول و فعالیت اقتصادی شما ارائه می‌دهد. این امر باعث می‌شود محصول شما متمایز از محصولات مشابه دیگر موجود در بازار شود. همچنین دیگران نمی‌توانند از محصول سوءاستفاده بکنند.

در نتیجه ثبت برند باعث معرفی و شناساندن محصولات شما و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از برند و محصول شما می‌شود.

 

شرایط ثبت برند در یزد

  • برند دارای خلاقیت باشد و با سایر برندها متفاوت باشد.
  • برند نباید باعث گمراهی مشتریان و مخاطبان شود

 

مدارک مورد نیاز ثبت برند در یزد

برند یا علامت تجاری به دو نوع حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شود. بین این ۲مدل تفاوتی برای ارائه مدارک وجود دارد.

برای اشخاص حقیقی همه مدارک باید به‎‌نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد. در مدارک لازم برای اشخاص حقوقی، تمام مدارک و مجوزها باید به‌نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نظر برای ثبت در شرکت ذکر شده باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند به قراره ذیل است :

الف)ثبت برند در یزد برای اشخاص حقیقی :

  • مدارک مثبت هویت متقاضی (کپی شناسنامه و کپی کارت ملی)
  • کپی کارت بازرگانی (در صورتیکه از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  • کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  • نمونه علامت تجاری در کادر ۱۰در۱۰

 

ب)ثبت برند در یزد برای اشخاص حقوقی:

* مدارک مثبت هویت مدیرعامل شرکت (کپی شناسنامه و کپی کارت ملی)

کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)

بیشتر بخوانید!
شناخت انواع مشارکت ها و کنسرسیوم

ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوطه، به‌عنوان مثال جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره‌برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی یا پروانه ثبت و …

کپی کارت بازرگانی (درصورتیکه از حروف لاتین استفاده شده باشد)

۱۰نمونه گرافیکی از کپی یا تصویر علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ۱۰در۱۰ سانتی‌متر

درصورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به‌صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به ‌نحویکه از ۶زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.

استفاده از حق تقدم. درصورتیکه متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر ۶ماه) استفاده نمایند می‌بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ تسلیم کنند.

نسخه‌ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت‌دار

رسید مربوط  به پرداخت هزینه‌های قانونی

هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ریال و برای اشخاص حقوقی ۴۰۰٫۰۰۰ریال

 

مراحل ثبت برند در یزد

اولین قدم برای ثبت برند در یزد ، انتخاب نام برند است. قبل از ثبت هر برندی ابتدا می‌بایست ببینید آن برند در طبقه فعالیتی که مدنظر شماست قبلا ثبت شده است یا خیر. دراین صورت اقدام به ثبت کنید.

پس از انتخاب نام برند، باید با مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی اطالاعات خواسته شده در سامانه را تکمیل و کد پیگیری ا دریافت نمایید. تسلیم اظهارنامه علامت، تنها از طریق آدرس نامبرده، اظهارنامه خود را تسلیم اداره علامت نمایند

پس از تکمیل اطلاعات در سامانه پاسخ اداره ممکن است یکی از سه وضعیت اخطار نقص، رد پرو نده یا آگهی نوبت اول باشد. در حالت آکهی نوبت اول یعنی ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته  و می‌بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.

پس از آگهی نوبت اول و تکمیل مدارک به‌صورت فیزیکی و ارائه آنها به اداره مالکیت معنوی باید از طریق سامانه نسبت به پرداخت حق‌الثبت اقدام نمود، بعد از گذشت ۳۱روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند مورد تقاضا اعتراضی نداشته باشد می‌توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام و سپس سند قطعی برند را اخذ نمود.

مدت اعتبار علامت ثبت شده به موجب ماده ۱۴قانون ثبت علائم تجاری ۱۰سال تعیین شده است و تمدید اعتبار آن برای دوره‌های بعدی بلامانع است. ضمنا چنانچه علامت ثبت شده برای مدت ۳سال از تاریخ ثبت بلامانع است. ضمنا چنانچه علامت ثبت شده برای مدت ۳سال از تاریخ ثبت بلااستفاده بماند هر شخص ذینفع می‌تواند ابطال آن را از دادگاه صالحه درخواست نماید.

باتشکر از زمانیکه برای مقاله ثبت برند در یزد صرف کردید.با سپاس از شما،های‌ثبت.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۰

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *