بخشنامه های ویژه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

 

شناسه ملی اشخاص حقوقی

در اجرای آئین نامه اختصاص شناسه ملی به کلیه اشخاص حقوقی ایرانی موضوع تصویب نامه شماره ۱۶۱۶۹/ت ۳۹۲۷۱ه مورخ ۲۹/۱/۸۸ هیات محترم وزیران که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را به عنوان متولی اختصاص شناسه ملی برای کلیه اشخاص حقوقی کشور معرفی نموده مقتضی است دستور فرمایند در خصوص موارد ذیل اقدام لازم معمول گردد:
۱-با توجه به بند (ب) و (ث) ماده ۱ و همچنین ماد ۹ آئین نامه که پایگاه شناسه ملی سازمان رامرجع اختصاصی اطلاعات شناسه ملی اشخاص حقوقی درکشور می داند لازم است کلیه واحد های ثبتی ضمن به روز رسانی پورتال شناسه ملی به صورت بر خط نسبت به اجرای دقیق دستورالعملهای به روزرسانی اقدام نمایند.
طبیعی است مسئولیت به روز نبودن اطلاعات شرکتها و موسسا ت غیر تجاری و تبعات ناشی از آن در شهر تهران به عهده اداره کل ثبت استان و واحد ثبتی مربوطه خواهد بود.
۲-با توجه به ماده ۶ و ۱۲ آئین نامه، مقتضی است ترتیبی اتخاذ گردد تا در کلیه پایگاه های اطلاعاتی و نرم افزارهای اختصاصی سازمان و واحد های تابعه ، دفاتر اسناد رسمی و بنگاه های معاملاتی ،هر شخص حقوقی با شناسه ملی و کد پستی دفتر مرکزی خود شناخته شود.

۳-با عنایت به ماده ۱۱ آئین نامه، واحد های تابعه از عقد هرگونه قرارداد و یا قبول شرکتدر مناقصه اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی خودداری نمایند.
۴- در اجرای ماده ۱۵ آئین نامه ، کلیه واحد های تابعه سازمان ، دفاتر اسناد رسمی و بنگاههای معاملاتی موظفند تا حصول نتیجه بازنگری اوراق و اسناد مورد عمل و سازمان تعیین محلی جهت درج شناسه ملی در آنها ترتیبی اتخاذ نمایند تا شناسه ملی اشخاص حقوقی به نحو مقتضی در کلیه اوراق آگهی ها و اسناد مورد عمل سازمان قید گردد.

بیشتر بخوانید!
شعب و نمایندگی شرکتهای خارجی

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۲٫۵ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۲

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *