تمامی نکاتی که لازم است در رابطه با ثبت برند در قشم بدانیم

جزیره قشم یکی از جزایر استان هرمزگان و بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس می‌باشد. این جزیره در طی سالیان اخیر یکی از مقاصد منتخب توریستی در ایران شمرده می‌شود. جزیره قشم از شمال به بندرعباس، از شمال شرقی به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی محدود می‌شود.

قشم دارای آب و هوای گرم و مرطوب می‌باشد. سفر به جزیره قشم از دو راه هوایی و دریایی امکان پذیر می‌باشد. لازم به ذکر است این جزیره دارای فرودگاه بین‌المللی می‌باشد.

قشم جاذبه های گردشگری فراوانی تاریخی و طبیعی در دل خود جای داده است.

جمعیت جزیره قشم بطور تقریبی ۱۵۰،۰۰۰ نفر است. زبان اصلی مردم قشم، فارسی می‌باشد ولی با گویش بندری صحبت می‌کنند.

اقتصاد جزیره قشم شامل فعالیت‌های گوناگونی نظیر گردشگری، صیادی، دامپروری، کشاورزی و وجود منابع گاز و معادن متعدد می‌باشد.

صیادی از منابع اصلی درآمد مردم این منطقه می‌باشد. کشاورزی بخاطر میزان کم بارش و کمبود آب شیرین محدود می‌باشد و اکثرا بطور دیمی انجام می‌شود. در نتیجه تولیدات کشاورزی این منطقه ناچیز می‌باشد. در نقطه مقابل دامپروری دراین جزیره از توان بالقوه بالایی برخوردار می‌باشد.

 

ثبت برند در قشم

عواملی زیادی باعث شده تا جزیره قشم به مکانی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و افراد مختلف قرار بگیرد.نیروی کار ارزان قیمت، وجود شرایط استراتژیکی، نبود مشکلات گمرکی و معافیت‌های خاص مالیاتی از جمله این عوامل می‌باشد.

هرکدام از این اشخاص، خواه حقوقی یا حقیقی با ثبت شرکت یا تاسیس شعب نمایندگی داخلی یا خارجی و استفاده از شرایط اقتصادی خوب این جزیره به دنبال موفقیت در امور تجاری خود هستند و تمام این سرمایه‌گذاری‌ها برای بدست آوردن برند تجاری موفق و بالا بردن اعتبار سازمان و برند خود می‌باشد که به کسب سود  بالا می‌انجامد.باید بدانید ثبت برند در جزیره قشم نیازمند مراحل کاری‌ای می‌باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

مزایای ثبت برند در قشم

  • امکان دریافت وام
  • اجازه استفاده از برند توسط اشخاص ثالث
  • قابلیت نقل و انتقال علامت تجاری ثبت شده
  • ایجاد شهرت برای خدمات، محصولات و شرکت شما

 

نحوه ثبت برند در قشم

ابتدا به سامانه اینترنتی اداره مالکیت صنعتی ورود کنید و سپس گزینه ثبت اظهارنامه الکترونیکی را انتخاب کنید.در ابتدا باید مشخص کنید قصد دارید برند خود را بصورت حقیقی ثبت کنید یا حقوقی. انتخاب هرکدام از آنها فرآیند متفاوتی را دارا می‌باشد. باید توجه داشته باشید کالاهای خود را برای ثبت با توجه به مجوز خود انتخاب کنید. بعد از تکمیل اظهارنامه مدارک مورد نیاز ثبت برند در قشم را در سامانه بارگذاری کرده و ارسال نمایید و وجه ثبت برند و علائم تجاری را که در سامانه مشخص شده به صورت اینترنتی واریز کرده و منتظر بررسی کارشناسان اداره مالکیت صنعتی می‌مانید.در صورتیکه همه اطلاعات وارده صحیح باشد و نقصی در پرونده وجود نداشته باشد بعد از گذشت ۲ الی ۳ آگهی تقاضای ثبت برند صادر می‌گردد.

بیشتر بخوانید!
گواهی ارزش افزوده

مدت اعتبار ثبت برند در قشم

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران مدت اعتبار ثبت برند در قشم  به مدت ۱۰ سال می‌باشد. بعد از گذشت این زمان صاحب برند می‌تواند برای یک دوره ۱ساله آن‌ را تمدید کند. به همین ترتیب می‌توان تا زمان مورد نیاز برند را حفظ نمود.

همچنین شما بعنوان صاحب برند می‌توانید طبق توافقنامه مادرید و پروتکل الحاقی این عهدنامه می‌توانید برند خود را به‌صورت بین‌المللی ثبت کنید. این ثبت در سازمان جهانی ثبت برند به‌نام wipo  انجام خواهد شد.

نتیجه ثبت برند بین‌المللی برای صاحبان برند را می‌توان به محفوظ ماندن برند در سطح جهانی و بالاتر رفتن اعتبار در سطح داخلی و بین‌المللی عنوان کرد.

اگر شما قصد ثبت برند بین‌المللی دارید، طبق قانون جهانی ثبت برند، ابتدا برند باید در کشور متقاضی ثبت و در مرحله بعد می‌توان با استفاده از یک تقاضا نامه به زبان انگلیسی در این سازمان به ثبت برسد.

 

نکات مورد توجه در طراحی برند

برند شما نباید مطابق علائم تجاری دیگر طراحی شده باشد. همچنین برای طراحی برند باید بدانید نباید از نمادها و علامت‌های دولتی در طرح برند خود استفاده کنید.برای طراحی برند باید به این نکته توجه کنید که نباید برند شما به علائم تجاری افراد دیگر نزدیک باشد. به عبارت ساده تر الگوبرداری از برند سایرین، احتمال ثبت برند شما را پایین خواهد آورد. نکته قابل توجه دیگر رعایت موازین اخلاقی و عدم استفاده از مفاد غیرقانونی در طراحی برند می‌باشد.

افرادیکه قصد ثبت برند را دارند باید بدانند طراحی برند نکته بسیار مهمی خواهد بود. نباید در طرح برند از علائمی‌ استفاده شود که باعث سردرگمی و به اشتباه افتادن خریدار در انتخاب محصول و یا جنس محصولات می‌شود .

متاسفانه بسیاری از افراد بایدها و نبایدهای طراحی برند را رعایت نمی‌کنند.

امیدواریم که از مطالب فوق بهره کافی را برده باشید.با تشکر از عنایت شما، های‌ثبت.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۰

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *