ثبت شرکت سهامی خاص در شهر اهواز

شهر اهواز به عنوان یکی از ۹ کلان شهر رسمی ایران دارای قابلیت‌های زیادی در زمینه اقتصادی است. این قابلیت‌ها هم در زمینه صنعت‌های پیشرفته و هم در زمینه‌های صنایع خرد در این شهر قابل بهره برداری است.
شهر اهواز از جلمه مناطقی در ایران است که به واسطه منابع نفت خیز بسیاری که در  خود می‌بیند شناخته می‌شود.

البته نباید فراموش کرد که نفت تنها عامل اقتصادی در این شهر است. بلکه قسمت بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی این شهر را کشاورزی و حتی گردشگری تشکیل داده است.

شهر اهواز با جمعیتی بال بر ۱۳۰۰۰۰۰ هزار نفر پتانسیل بالایی در زمینه‌های مختلفی اعم از صنایع کوچک دارد که باعث جلب توجه برای صاحبان مشاغل در کشور شده است. یکی از بزرگترین شرکت‌های موجود در این منطقه شرکت ملی حفاری ایران است که در حوزه نفت و گاز فعالیت بسیاری دارد که باعث رشد و پیشرفت این شهر در کشور و منطقه است.

از دیگر شرکت‌های بزرگ این شهر می‌توان به شرکت فولاد خوزستان نیز اشاره کرد که سهم عظیمی در زمینه صنایع فولاد کشور دارد. ولی لازم به ذکر است که در کنار همه این موارد نباید از بحث کشاورزی و صنایع دستی این شهر نیز به راحتی عبور کرد که سالیانه درآمدهای بسیاری در این حوزه ها برای فعالین در این بخش را به همراه دارد.

با توجه به نکات و موضوعاتی که به آن اشاره کردیم در ادامه قصد داریم یکی از پرکاربردترین شرکت‌های قابل ثبت در این شهر را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

شرکت سهامی و انواع آن‌ها

با توجه به نام این نوع از شرکت‌ها بسیار واضح است که سبک این شرکت‌ها به سهام مربوط می‌شود از همین رو باید گفت که شرکت سهامی به شرکتی می‌گویند که سهامی آن بین شرکا تقسیم شده و هر یک از صاحبان دارای مبلغی سهام هستند،حوزه فعالیت‌ شرکت سهامی بازرگانی است، هرچند که موضوع فعالیت صرفاً بازرگانی نباشد.

در شرکت‌های سهامی ، تمامی سرمایه شرکت می‌بایستی تبدیل به سهام متساوی القیمه شود، حتی در صورت تجزیه شدن سهام اسمی باید به شکل متساوی این سهام تقسیم شود.

 

انواع شرکت‌های سهامی قابل ثبت در اهواز

در این نوع از شرکت‌ها سهام حداقل بین سه شخص تقسیم می‌شود، شرکت‌های سهامی خود به دو بخش تقسیم می‌شود که به شرح زیر می‌باشد.

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام

 

ثبت شرکت سهامی خاص  در اهواز

شرکت سهامی خاص به شرکتی می‌گویند که تمامی سرمایه آن توسط موسسین تامین گردیده، پس همان‌گونه که پیش بینی می‌شود تعداد سهامداران کمتری نسبت به شرکت سهامی عام دارد. همچنین سرمایه شرکت سهامی خاص نباید کمتر از یک میلیون تومان باشد.

بیشتر بخوانید!
نحوۀ درخواست مالک برای توقیف کالاهایی که مخالف حقوق وی می باشد

در شرکت سهامی خاص به دلیل داشتن سهامداران کمتر تشریفات قانونی ساده تر اجرای امور قانونی سهل تر است. هرچند حوزه فعالیت شرکت‌های سهامی خاص به مراتب کوچکتر از شرکت‌های سهامی عام است. در ادامه با چند مزیت شرکت‌های سهامی خاص آشنا خواهیم شد.

نکات و ویژگی‌های مهم در شرکت سهامی خاص در شهر اهواز

  • تعداد مدیران در شرکت سهامی خاصل باید حداقل ۳ نفر باشد.
  • اوراق قرضه در شرکت سهامی خاص قابل عرضه نمی‌باشد.
  • تعداد شرکا در سهامی خاص مجمع عمومی وجود ندارد و تعداد شرکا کمتر از شرکت سهامی عام است. به همین دلیل پذیره نویسی در این نوع شرکت‌ها وجود ندارد و در همان بدو تاسیس باید ۳۵ درصد سرمایه شرکت باید در حسابی مشخصد سپرده گذاری شود.
  • سهام شرکت سهامی خاص قابل ارائه در بورس نیست و برای نقل انتقال سهام در شرکت باید مدیران موافقت خود را اعلام کنند، ضمنا شرکت حق ارائه اوراق قرضه را ندارد
  • به موجب ماده ۴ قانون در شرکت سهامی خاص،مسئولیت هر یک از صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.تمام سرمایه آن باید به وسیله موسسین تاسیس گردد.
  • در صورتی که شخصی قبل از ثبت شرکت مباردت به صدور سهام کند، مجازات و محکوم خواهد شد.

 

مدارک جهت ثبت شرکتهای سهامی خاص در شهر اهواز

۱-        دو نسخه اظهارنامه تکميل شده

۲-        دو نسخه اساسنامه تکميل شده

۳-        تکميل فرم تعيين نام به ترتيب اولويت نام هاي پيشنهادي و همچنين فيش واريزي

۴-        اصل گواهي بانکي مبني بر پرداخت سرمايه تعهدي(حداقل ۳۵% سرمايه) همراه با فيش واريزي

۵-        اصل مجوز فعاليت از مراجع ذيربط در مواردي ثبت موضوع نياز به مجوز داشته باشد

۶-         تصوير برابر با اصل مدارک احراز هويت سهامداران، مديران و بازرسان

۷-        اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیأت مديره، مديرعامل و بازرسان

۸-        دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومي موسسين

۹-        دو نسخه صورتجلسه هيأت مديره تکميل شده

۱۰-     اصل وکالتنامه وکيل دادگستري در صورتي که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد.

 

همانطور که در کل این مطلب مطلب به آن اشاره کردیم ثبت شرکت سهامی خاص دارای نکاتی و شرایطی خاص دارد که برای همه ممکن است ساده نباشد. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم با مشاوره گرفتن از دفاتر ثبت شرکت های‌ثبت در وقت و زمان خود برای ثبت شرکت سهامی خاص صرفه جویی کنید. با تشکر از شما برای مطالعه این مقاله تا انتهای آن

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۲ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۱

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *