مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت شرکت

بسیاری از اشخاص که حوزه‌های مختلف کسب و کار فعالیتی ویژه دارند به دنبال گسترش فعالیت خود هستند. یکی از این راه‌ها ثبت شرکت تجاری برای این افراد است. تشکیل شرکت تجاری برای افراد این امکان را می‌دهد که در حوزه خود تخصصی تر و با دیدی گسترده تر اقدام به فعالیت کنند. برای ثبت شرکت همواره سوالاتی برای متقاضیان به وجود می‌آید. یکی از این سوالات پر تکرار این است که آیا برای ثبت شرکت نیاز به مدرک تحصیلی لیسانس است؟ یا اصلا به طور کلی برای ثبت شرکت نیاز به چه نوع مدرک تحصیلی است. به همین منظور ما برای جوابدهی به این سوال و از این دست سوالات  مطلبی را آماده کردیم که در ادامه به این سوالات جواب خواهد داد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط و ضوابطی که برای تشکیل شرکت تجاری باید به آن توجه کرد

  • در تمامی شرکت‌های تجاری باید طرفین قرارداد باید از صلاحیت و اهلیت لازم برخوردار باشند. سن قانونی و برخورداری از سلامت عقل نشان دهنده صلاحیت و اهلیت یک شخص در شرکت تجاری است.
  • تراضی در عقد قرارداد شرکت‌های تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع باید مبتنی بر قصد و رضایت طرفین در یک معامله باشد.
  • کفایت تعداد شرکا از دیگر مواردی است که در یک شرکت باید مورد توجه قرار گیرد.
  • مشخص کردن موضوع قرارداد شرکت و همچنین معین بودن و قانونی بودن موضوع و هدف یک شرکت تجاری از دیگر مواردی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح در صورت لزوم
  • تسلیم آورده یک شرکت در هر نوع شرکت تجاری از لازمه و شرایطی است که باید مورد توجه قرار گیرد، تامین سرمایه مورد نیاز یک شرکت که در قالب آورده نقدی و غیرنقدی شرکاء و یا سهامدارانمحقق می گردد که از جمله شرایط لازم برای ایجاد شرکت است.

ثبت شرکت مهندسی و فنی مهندسی

۱- ثبت هر گونه شرکتی که در آن نیاز است واژه”مهندسی” قید گردد ملزم به ارائه مدرک مهندسی توسط موسسین است. در این رابطه بهتر است به سه نکته توجه داشت

  • تمام شرکت‌هایی که قصد به ثبت رسیدن در حوزه مهندسی و فنی مهندسی را دارند باید لااقل یکی از موسسن آن شرکت دارای مدرک مهندسی باشد.
  • در صورتی که شرکتی قصد دارد از واژه “مهندسین” استفاده کند باید تعداد مهندسین شرکت بیش از یک نفر بوده و مدارک خود را موقع ثبت ارائه دهند.
  • زمانی که شرکتی از عبارت”گروه مهندسین” استفاده کند باید تمامی موسسن آن شرکت دارای مدرک مهندسی باشند.و همچنین باید موضوع شرکت با مدرک اشخاص یکسان باشد.

ثبت موسسه بیمه

ثبت هر نوع موسسه بیمه در ایران موکول به ارائه پروانه تاسیس که از طرف بیمه مرکزی ایران صادر می شود خواهد بود. متقاضیانی که خواهان اخذ این مجوز می باشند نباید به هیچ عنوان سابقه محکومیت کیفری و نظامی داشته باشند و همچنین باید حداقل یکی از این افراد دارای سابقه تحصیلی مرتبط در رشته مدیریت بیمه باشند. برای ثبت اینگونه شرکت‌ها در صورتی که موسس فارق التحصیل در رشته مرتبط نباشد باید موارد زیر مورد توجه قرار بگیرد.

  • داشتن سابقه کار مفید کمبود مدرک تحصیلی مرتبطرا جبران می‌کند. برای این منظور افرادیکه مدرک کارشناسی و یا بالاتر در رشته های مرتبط دارند باید حداقل شش ماه، افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر غیرمرتبط حداقل یک سال و افراد دارای دیپلم باید حداقل دو سال در رشته بیمه دارای سابقه و فعالیت مرتبط باشند.
  • لازم به ذکر است که داشتن سابقه آموزشی بایدحداقل ۸۰ ساعت بوده و در حوزه امور بیمه و در یکی از سازمان‌های آموزشی مانند فنی و حرفه ای که مدرک معتبر داشته باشند و همچنین حضور در دوره های آموزشی خود شرکت های بیمه نیز می تواند این موضوع را ثابت نماید.
بیشتر بخوانید!
نحوه تشکیل مجمع عمومی موسس برای شرکت سهامی و صلاحیت های آن

ثبت شرکت هواپیمایی

به موجب، دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی ؛ تاسیس و ثبت شرکت هواپیمایی، منوط به اخذ پروانه و مجوزات مرتبط است. جهت اخذ مجوز، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته‌های مورد پذیرش سازمان هواپیمایی کشوری که فهرست این رشته‌ها از طرف سازمان اعلام می‌گردد الزامی است .

ثبت شرکت در موضوعات روانشناسی

برای دریافت مجوز و فعالیت در حوزه‌های روانشناسی اعم از روانشناسی عمومی، روانشناسی، دریافت مجوز از مراجع ذی‌ربط از جمله سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی الزامی است. فعالیت در بخش های روان درمانی و روان پزشکی منوط به داشتن مدرک تحصیلی مرتبط می باشد.

ثبت شرکت در شبکه های اطلاع رسانی، سخت افزار وآموزش سیستم های نرم افزار

تمامی شرکت‌هایی که قصد فعالیت در حوزه طراحی، نظارت مشاوره، ، تولید، توسعه ، نصب وراه اندازی، پشتیبانی، شبکه های اطلاع رسانی، سخت افزار، آموزش سیستم های نرم افزارو… را دارند مکلفند پس از ثبت شرکت خود بر اساس قانون تجارت کشور وقبل از شروع فعالیت به نظام صنفی رایانه ای استان خود مراجعه ومجوز فعالیت اخذ نمایند. شرکت های متقاضی برای دریافت مجوز فعالیت باید تصویر آخرین مدرک تحصیلی مدیرعامل ( حداقل مدرک کارشناسی ) را ارائه نمایند .

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت شرکت در حوزه سخت افزار، آموزش سیستم های نرم افزار و…

  • ارائه مدرک دیپلم با ۱۰ سال سابقه مدیریت یا فعالیت درزمینه فناوری اطلاعات
  • مدرک فوق دیپلم د دیگر رشته‌ها با ۸ سال سابقه مدیریت یا فعالیت درزمینه فناوری اطلاعات
  • مدرک فوق دیپلم دررشته‌های مرتبط با حوزه کاری با ۶ سال سابقه مدیریت یا فعالیت درزمینه فناوری اطلاعات
  • مدرک فوق دیپلم دررشته کامپیوتربا ۴سال سابقه مدیریت یا فعالیت درزمینه فناوری اظلاعات.

ثبت شرکت گردشگری

ثبت هر گونه شرکت با موضوع فعالیت در زمینه گردشگری با داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی امکان پذیر می باشد.

 

ثبت شرکت در حوزه امور تبلیغاتی

موضوعات فعالیت مربوط به امور تبلیغاتی، منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اداره فرهنگ ارشاد اسلامی استان ثبتی مورد نظر می باشد. برای درخواست ثبت موسسات تبلیغاتی باید موارد زیر توسط متقاضی ارائه شود.

  • دارا بودن دیپلم کامل متوسطه
  • داشتن حداقل ۵ سال سابقه ی کار موثر در ارتباط با تایید کمیته سازمان های تبلیغات یا مدرک تحصیلی معادل دانشنامه لیسانس در رشته های بازرگانی از جمله
  • رشته‌های مدیریت بازرگانی و اقتصاد بازرگانی، روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات یا علوم اجتماعی در کلیه گرایش‌ها

 

ثبت موسسات خیریه و بهزیستی

ثبت هر نوع موسسه خیریه ملزم به ارائه مجوز از سازمان بهزیستی است. ضمناً مدیرعامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده و باید در این نوع موسسات دو نفر به عنوان اعضا با حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در ارتباط با حوزه فعالیت حضور داشته باشند. و این افراد باید عضوء هیئت مدیره موسسه باشندموکول به ارائه مجوز از سازمان بهزیستی خواهد بود. مدیر عامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد و حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامی است.

نکته مهم در رابطه با ثبت موسسه خیریه

۸ سال سابقه کار مرتبط برای کارکنان بازنشسته یا بازخرید سازمان بهریستی که حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند و ۴ سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی غیرمرتبط معادل مدرک کارشناسی مرتبط محسوب می شود جزو مواردی است که باید افراد متقاضی ثبت موسسه خیریه به آن توجه داشته باشند.

ا

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۲٫۶ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۱۹

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *