ثبت شرکت سهامی خاص در شهر سمنان

شهر سمنان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور در حوزه سنگ و کاشی به مدد نزدیکی به تهران دارای پتانسیل‌های فراوان اقتصادی است . این شهر که دارای شهرک‌های صنعتی بسیار زیادی است.

شهر سمنان که یکی از مراکز استان‌های کوچک ایران محسوب می‌شود جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزارنفر دارد که بیشتر در حوزه‌های صنعتی و معادن مشغول به کار هستند.

به طور کلی استان سمنان یکی از استان‌های پر معادن کشور محسوب می‌شود و از معادن این استان می‌توان به معادن سنگ گچ، نمک، سنگ آهن، سنگ لاشه، سنگ آهک، سنگ تزئینی، سنگ چینی، زغال سنگ، سولفات سدیم، میکا، بنتونیت، زئولیت، کائولن، بوکیست، خاک صنعتی، سیلیس، دولومیت، فلدسپات، فیروزه، سلستین، سرب، مرمریت، تراورتن، فلورین و منگنز و… اشاره کرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که شهر سمنان در حوزه آثار باستانی و گردشگری فعالیت دارد. ولی از آنجایی که قدرت بالایی در حوزه صنعت و معدن در این منطقه وجود دارد توجه کمتری به این حوزه در این منطقه می‌شود.

شهرستان سمنان به دلیلی جایگاه مهمی که در اقتصاد و همچنین شرایط جغرافیای ایران دارد طی سالیان اخیر به عنوان یکی از گزینه‌های پایتخت سیاسی کشور نیز مد نظر بوده. که این نشان از اهمیت و پتانسیل بالای این شهرستان در ایران دارد .

با توجه به تمام موضوعاتی که به آن اشاره کردیم در ادامه قصد داریم که ثبت شرکت سهامی خاص که یکی از هفت نوع شرکت قابل ثبت در شهر سمنان است را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت سهامی خاص به چه شرکتی می‌گویند  

همانطور که از نام این نوع شرکت پیداست شرکت سهامی به شرکتی می‌گویند که سهامی آن بین شرکا تقسیم شده و هر یک از صاحبان سهام مبلغی مشخص را دارا هستند، شرکت‌های سهامی مختص فعالیت‌های بازرگانی می‌باشدهرچند که موضوع فعالیت صرفا بازرگانی نباشد.

در این نوع از شرکت‌ها سهام حداقل بین سه شخص تقسیم می‌شود، شرکت‌های سهامی خود به دو بخش تقسیم می‌شود که در ادامه با شرایط کاری شرکت سهامی خاص آشنا خواهیم شد.

نوعی از شرکت‌های سهامی وجود دارد که تمامی سرمایه آنها در بدو تاسیس شرکت توسط تمامی موسسین که حداقل سه نفر باید باشند تامین می‌گردد، به این‌گونه از شرکت‌ها سهامی خاص گفته می‌شود.

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در سمنان

  • تعداد مدیران در شرکت سهامی خاص در شهر سمنان باید حداقل ۳ نفر باشد.
  • اوراق قرضه در شرکت سهامی خاص قابل عرضه نمی‌باشد.
  • تعداد شرکا در سهامی خاص مجمع عمومی وجود ندارد و تعداد شرکا کمتر از شرکت سهامی عام است. به همین دلیل پذیره نویسی در این نوع شرکت‌ها وجود ندارد و در همان بدو تاسیس باید ۳۵ درصد سرمایه شرکت باید در حسابی مشخصد سپرده گذاری شود.
  • سهام هیچگونه شرکت سهامی خاص قابل ارائه در بورس نیست. این موضوع در تمامی مناطق ایران از جمله شهر اصفهان صادق است و برای نقل انتقال سهام در شرکت باید مدیران موافقت خود را اعلام کنند، همچنین شرکت سهامی خاص حق ارائه اوراق قرضه را ندارد
  • با استناد به ماده ۴ قانون در شرکت سهامی خاص،مسئولیت هر یک از صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.تمام سرمایه آن باید به وسیله موسسین تاسیس گردد.
  • در صورتی که شخصی قبل از ثبت شرکت مباردت به صدور سهام کند، مجازات و محکوم خواهد شد.
بیشتر بخوانید!
مقررات تشکیل و ثبت شرکت های سهامی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در سمنان

۱-        دو نسخه اظهارنامه تکميل شده

۲-        دو نسخه اساسنامه تکميل شده

۳-        تکميل فرم تعيين نام به ترتيب اولويت نام هاي پيشنهادي و همچنين فيش واريزي

۴-        اصل گواهي بانکي مبني بر پرداخت سرمايه تعهدي(حداقل ۳۵% سرمايه) همراه با فيش واريزي

۵-        اصل مجوز فعاليت از مراجع ذيربط در مواردي ثبت موضوع نياز به مجوز داشته باشد

۶-         تصوير برابر با اصل مدارک احراز هويت سهامداران، مديران و بازرسان

۷-        اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیأت مديره، مديرعامل و بازرسان

۸-        دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومي موسسين

۹-        دو نسخه صورتجلسه هيأت مديره تکميل شده

۱۰-      اصل وکالتنامه وکيل دادگستري در صورتي که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد.

 

در این مطلب هر آنچه برای آشنایی با شرکت سهامی خاص در شهر سمنان نیاز بود را سعی کردیم به شما عزیزان ارائه دهیم. ولی لازم به ذکر است که این تمامی نکات در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص نیست. به همین نظور به همه شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم  با مشاوره گرفتن از کارشناسان دفتر ثبت شرکت های‌ثبت در این رابطه بیشتر اطلاعات کسب فرمایید. ممنون از همراهی شما تا انتهای این مقاله

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۰

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *