ثبت شرکت در گرجستان

کشور گرجستان به عنوان یک کشور اروپایی در حال رشد در منطقه طی چند سال گذشته توجه بسیاری از بازرگانان و تاجران در کشور به خود جلب کرده است. کشور گرجستان به دلیل پیشرفت شگرفی که طی یک دهه اخیر در زمینه‌های مختلف داشته باعث شده دید افراد نسبت به اقدام به شروع فعالیت تجاری در این کشور بسیار متفاوت شود.

کشور گرجستان به دلیل نزدیکی با ایران و همچنین داشتن شرایطی مناسب برای گردشگری یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان نیز طی سالیان اخیر شده است. این کشور که جمعیتی نزدیک بر ۴ میلیون نفر دارد به دلیل شرایط جغرافیای مناسب مکانی مناسب برای فعالین مختلف در زمینه بازرگانی شده است.

سیستم اقتصادی شرکت‌های خارجی در گرجستان

در زمینه سرمایه گذاری و سهولت کار در این کشور باید به این نکته اشاره کرده که بانک جهانی کشور گرجستان را در رتبه یازدهم کشورها از نظر سهولت در سرمایه گذاری معرفی کرده است. این کشور در زمره کشورهایی است که مالکیت خارجی شرکت‌ها در آنجا آزاد بوده و برای سرمایه گذاران خارجی محدودیتی وجود ندارد. از جمله دلایل این امکانات برخورداری شرکت‌های خارجی از حساب‌های بانکی دارای سود است.

سرمایه گذاران در این کشور از عوارض واردات و مالیات‌های گمرکی معاف هستند و به طور کلی می‌توان به این موضوع اشاره داشت که دولت گرجستان با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده است موج این شده است که شرایطی فراهم بیاید تا سرمایه گذاران خارجی با خیالی راحت و بدون نگرانی و دغدغه‌های مختلف اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کنند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که کشور گرحستان همواره در راهی قدم برداشته است که اقتصادی آزاد در کشور وجود داشته باشد.

این امکان را برای تمامی اتباع خارجی فراهم آورده تا مشکلی از این بابت نداشته باشند. حتی اتباع کشورهای خارجی این امکان را دارند که حق مالکیت بر اموال منقول و غیر منقول را داشته باشند و در صورتی که اسنادی معتبر در اختیار داشته باشند این شرایط را دارند که تا مقدار لازم ارز انتقال دهند.

 

ثبت شرکت در گرجستان

با توجه به صحبت‌ها و گفته‌هایی که در بالا داشتیم باید گفت یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در کشور گرجستان ثبت شرکت است. به این دلیل که ثبت شرکت در کشور گرجستان یک سرمایه گذاری به حساب می‌آید.

انواع شرکت‌های سرمایه گذاری در گرجستان

شرکت‌ها و انواع آن در کشور گرجستان از نظر فنی تفاوت زیادی با ایران ندارد به انواع آن را می‌توان به ترتیب زیر تقسیم بندی کرد.

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی محدود
  • شرکت سرمایه گذاری فردی
  • شرکت سهامی خاص
بیشتر بخوانید!
انحلال شرکت به موجب تمام شدن مدت زمان فعالیت شرکت

شرکت مسئولیت محدود در گرجستان

شرکت مسئولیت محدود، شرکتی است تشکیل شده بین دو یا چند شخص برای انجام امور تجاری، هریک از شرکاء صرفا تا میزان سرمایه مشخص خود در شرکت مسئول تعهدات و قروض شرکت نیز هستند

یکی از متداول ترین نوع شرکت در گرجستان شرکت با مسئولیت محدود می‌باشد.

این نوع از شرکت‌ها طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی را در بر میگیرد. در کشور گرجستان در زمان ثبت شرکت پروانه‌ای صادر می‌گردد که نشان دهنده فعالیت متقاضی است.

متقاضیان هر شغل و فعالیتی را برای شروع به کار می‌توانند در این نوع از شرکت‌ها استفاده کنن. البته لازم به ذکر است که شرکت‌های دارویی و از قبیل آن موردی استثنا هستند.

 

نام شرکت در گرجستان

در کشور گرجستان در زمان ثبت نام شرکت هر نوع اسمی که انتخاب شود نشان دهنده نوع فعالیت آن شرکت است. ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که امتیاز اخذ اقامت و ثبت شرکت در گرجستان به هیچ شخص یا شرکتی واگذار نشده است

 

روند کلی ثبت شرکت مسئولیت محدود در کشور گرجستان

  • دریافت اقامت گرجستان به وسیله ثبت شرکت مسئولیت محدود
  • استخدام پرسنل برای شرکت ثبت شده
  • اقدام به فعال کردن شرکت مذکور
  • پرداخت بیمه تمامی کارکنان شرکت
  • پرداخت مالیات برای پرسنل شرکت
  • پرداخت بیمه و مالیاتهای مرتبط با فعالیتهای شرکت

نکاتی در رابطه با ثبت شرکت در گرجستان

  • ثبت شرکت در گرجستان بین ۲ الی ۵ روز کاری زمان نیاز دارد
  • باید از دو عضوء که حداقل دارای سن ۱۸ سال می باشند، تشکیل شود.
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان برابر با یک میلیون ریال است.
  • تمامی سرمایه شرکت باید به حساب بانکی واریز شود.

 

در انتها باید به این نکته اشاره کرد که در دید اولیه ثبت شرکت در گرجستان بسیار ساده است.
ولی باید به این نکته اشاره کرد که تفاوت زبان و فرهنگ و بروکراسی اداری این کشور با کشور ایران باعث این موضوع می‌شود که متقاضی دچار مشکلاتی در هنگام ثبت شرکت شود. از این رو پیشنهاد می‌شود با مشاوره گرفتن از دفاتر تخصصی ثبت شرکت در گرجستان همچون دفتر ثبت شرکت های‌ثبت در زمان و هزینه خود در ثبت شرکت در گرجستان صرفه جویی به عمل آورید. با تشکر از شما برای مطالعه این مطلب، امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۱

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *