مسئله‌ی ثبت تغییرات شرکت یک مسئله مهم و حیاتی است که باید حتما انجام شود. برخی از مردم این سوال برایشان به وجود می‌آید که چرا باید تغییرات شرکت را ثبت کنیم و هزینه ای پرداخت کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ثبت تغییرات شرکت به این دلیل ضروری است که اگر، اختیارات و وضایف هیات مدیره تغییر پیدا کند؛ در صورت به ثبت نرسیدن قانونی برای افراد مانند کارمند و کارگران آن شرکت اعتباری ندارد.

همچنین اگر مدیر عامل عوض شود و آن موضوع به طور قانونی به ثبت نرسد، ان مدیر عوض شده هرگونه معاملی انجام دهد برای شرکت تعهد آور است و باید پاسخگو باشد. حال با وجود این شرایط در ادامه به با همراه باشید تا به طور کامل به بررسی انواع هزینه های ثبت شرکت بپردازیم.

هزینه ثبت تغییرات شرکت در سال ۱۴۰۲

هزینه ثبت تغییرات شرکت، معمولا به دو عامل بستگی دارد که عبارت است از:

  1.  تعداد صورت جلسه شرکت
  2.  روزنامه رسمی

در صورتی که شما از روش صورت جلسه ها اقدام کنید ما در این سامانه از شما ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم. که قیمت آن بستگی به نوع صورت جلسه و تعداد آن متغیر است.

هزینه ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

تعرفه ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی کشور بستگی به تعداد کلماتی که در روزنامه رسمی کشور چاپ می‌شود دارد که حدودا بین ۴۶۰ هزار تا ۶۰۰ هزار متغیر است. لازم به ذکر است که تغییر ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار حدودا ۶۰۰ هزار تومان است. یه نکته حائز اهمیت وجود دارد این است که هزینه ثبت تغییرات شرکت تعاونی در روزنامه های رسمی و کثیر الاانتشار نسبت به سایر شرکت های خصوصی ارزان تر است.

مراحل ثبت آگهی در روزنامه های رسمی برای تغییرات شرکت

برای ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی کشور، ابتدا باید به تایید مجمع عمومی توسط اداره ثبت شرکت استان ها برسد. در مرحله بعد یک پیش نویس در سامانه ثبت می‌شود که باید آن را پرینت بگیرید سپس با مراجعه به اداره ثبت اسناد آن را به نماینده مجمع دفتر ثبت اسناد تحویل دهید تا امضا کند. در نهایت پس از امضا مجوز انتشار اگهی صادر می‌شود و می‌توانید با پرداخت هزینه اگهی خود را نشر دهید.

بیشتر بخوانید!
نکاتی بسیار پر اهمیت در رابطه با ثبت برند در مشهد

هزینه ثبت تغییر آدرس شرکت

برای ثبت تغییر آدرس شرکت فقط یک صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده کفایت می‌کند. بعد از انجام صورتجلسه که یک هزینه ای بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومن در بر دارد باید برای ثبت به روزنامه رسمی کشور فرستاده شود که در اینجا هم یک هزینه ای حدودا بین ۲۰۰ تا ۲۸۰ هزار تومن در بر دارد. پس از ثبت تغییرات باید در روزنامه به طور کامل به اطلاع عموم مردم برسد.

هزینه تمدید مدیران و بازرسان در ثبت تغییرات شرکت

برای تمدید مدیران و بازرسان در تغییرات شرکت تنها یک صورت جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه کافی است. که ما ان را در این سامانه با (هزینه) انجام می‌دهیم.

هزینه ثبت تغییرات شرکت در صورت تغییر هیات مدیره

هزینه ثبت تغییرات شرکت در صورت تغییر اعضای هیات مدیره، ابتدا یک صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده باید تنظیم شود تا در آن نام افرادی که خارج شده اند مشخص شود. اگر افراد خارج شده سهام دار باشند باید سهان خودرا واگذار کنند. در مرحله بعد باید یک صورت جلسه جدید مبنی بر تغییرات جدید شرکت تنظیم شود که در ان نام افراد تازه وارد همچنین افراد قدیمی تعیین شود.

در نهایت باید یک صورت جلسه هیات مدیران دیگر تنظیم شود که در آن مدیران و سمت آن ها مشخص شود. به طور کلی هزینه ثبت تغییرات شرکت در حوزه تغییر هیات مدیره برای ۳ صورت جلسه (هزینه) را برای شما بر عهده دارد.

سخن آخر

هزینه ثبت تغییرات شرکت با توجه به نوع موسسه انجام دهنده این کار و نوع صورت جلسه و همچنین نوع شرکت و تغییرات آن بستگی دارد که به طور کامل در این مقاله به آن ها پرداختیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت و هزینه‌های احتمالی آن می‌توانید نظرات و سوالات خود را در کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴٫۶ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۵

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *