هر آنچه در رابطه با ثبت شرکت بین المللی باید بدانیم

شرکت بین المللی یکی از انواع شرکت در ایران است که می‌توان آن را ثبت کرد ما در ادامه قصد داریم با بررسی چند نکته  ساده روند ثبت شرکت بین المللی را مرور کرده ولی بهتر است قبل از شروع به تعریف معینی از شرکت‌های بین المللی برسیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با شرکت بین المللی آشنا شویم.

شرکت بین المللی چیست؟

به طور کلی به شرکت‌هایی که محصولات و یا خدمات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند شرکت بین المللی گفته می‌شود.
امروزه با گسترش هرچه بیشتر تجارت در زمینه‌های مختلف در همه کشورها نیاز مبرمی نسبت به وجود شرکت‌های بین المللی می‌شود. تجارت بین المللی تا آنجایی گسترش یافته که امروزه بیش از ۱۵۰ کشور جهان به عضویت  سازمان تجارت جهانی درآمدند.

در حال حاضر چیزی حدود ۳۰ درصد دارایی‌های خصوصی در دنیا در مالکیت شرکت‌های بین المللی است. همچنین گسترش هرچه بیشتر شرکت‌های بین المللی باعث شده خیلی از کارشناسان بر این باور باشند که در آینده ای نزدیک توسعه اقتصادی دنیا بر پایه تاثیر این نوع شرکت‌ها باشد.

 

مزایای شرکت‌های بین المللی نسبت به دیگر شرکت‌ها

هر نوع شرکتی در خود دارای مزایای منحصر به فردی می‌باشد. این مهم در رابطه با شرکت‌های بین المللی نیز صادق است. از مهمترین مزایای شرکت بین المللی می‌توان به ورود به بازارهای بین المللی و دستیابی به تولید انبوه محصولات و دستیابی به هم افزایی است.
ضمن اینکه می‌توان با داشتن شرکت بین المللی فعال از داشتن حساب بانکی بین المللی و همچنین اخد اقامت کشورهای مختلف بهره‌مند شد.

در بسیاری از موارد در شرکت‌های بین المللی این امکان وجود دارد تا با شرایط مناسبی مواجه شده از امکان معافیت‌های مالیاتی نیز بهره‌مند گشت.  همچنین غیر از معافیت مالیاتی می‌توان از مشوق‌های صادراتی نیز بهره برد. در هر صورت اگر همه این موارد هم در نظر نگیریم باید به این نکته اذعان داشت نرخ سود و برگشت سرمایه در شرکت بین المللی نسبت به دیگر شرکت‌ها معمولا بالاتر است.

نحوه ثبت نام شرکت بین المللی در ایران

تا بدین اینجا با هدف کاری شرکت بین المللی آشنا شده و توانستیم به این درک برسیم که شرکت بین المللی مزایای بسیاری برای مدیران و سهامداران خود دارد. در ادامه نحوه ثبت شرکت بین المللی را بررسی کرده تا با روند ثبت آن بیشتر آشنا شویم.

به طور کلی می‌توان گفت که هر شرکتی به منظور خاص و هدفی مشخص شده وارد بازارهای خارجی می‌شود.
به همین دلیل مسائل مربوط به این موضوع که شرکت مذکور قصد فعالیت در چه حوزه ای را دارد بسیار پر اهمیت است. زیرا بازار مورد نظر و هدف نشان دهنده شخصیت کلی شرکت بین المللی می‌باشد. این نکته از آنجایی مهم می‌باشد که در صورت عدم اطلاع از شرایط فرهنگی و اقتصادی دیگر کشور‌ها ایجاد یک شرکت بین المللی و شروع فعالیت چیزی جز پشیمانی برای موسسین شرکت نخواهد داشت.

تا بدین اینجا با شرایط و مزایای ثبت شرکت بین المللی آشنا شدیم در ادامه به مدارکی که برای ثبت شرکت بین المللی نیاز است و همچنین شرایط مربوط به هزینه های یک شرکت بین المللی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید!
اقدام برای انحلال شرکت

 

ثبت شرکت بین المللی

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی

ثبت شرکت‌های بین المللی به مانند تمامی شرکت های مختلف نیازمند مدارکی برای پیش برد روند ثبت نام است، از این رو مدارک مورد نظر را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

  • کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان حق امضاء
  • تنظیم اظهارنامه
  • در صورت وجود علامت تجاری، اصل گواهی به همراه کپی آن به منظور ثبت در پرونده.
  • ارائه کپی برابر اصل گواهی ثبت علامت تجاری (برند)
  • ارائه روزنامه رسمی تاسیس برای اشخاص حقوقی
  • ارائه آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی
  • تکمیل و ارائه فرم مخصوص جهت ثبت شرکت بین المللی به زبان انگلیسی
  • اخذ تصدیق نامه در ایران

لازم به ذکر است که اخذ تصدیق نامه برای ثبت شرکت بین المللی در ایران الزامی است. و باید قبل از شروع ثبت شرکت نسبت به تهیه آن اقدام فرمایید.

  • پرداخت هزینه های ثبت که توسط اداره ثبت شرکت های بین المللی در کشور میزبان صورت می گیرد .
  • کپی برابر اصل گواهی ثبت برند شرکت مذکور
  • کپی پاسپورت کلیه اعضای شرکت

 

هزینه‌های ثبت شرکت بین المللی

هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت بین المللی چیزی که بسیار پر اهمیت است کشور میزبان شرکت بین المللی است.
به همین منظور نمی‌توان رقم دقیقی برای هزینه‌های ثبت شرکت اذعان داشت. به این دلیلی که هر کشوری رقم و هزینه‌های متفاوتی برای ثبت شرکت در نظر می‌گیرد.

برای مثال در کشورهای آسیایی مبلغی حدود ۶۰۰ دلار نیاز است تا بتوان شرکت خود را ثبت نمود.  ولی برای ثبت شرکت بین المللی در ترکتیه این رقم تا ۳۵۰۰ دلار ممکن است بالا رود. همچنین اگر قصد اخذ اقامت در ترکه را هم داشته باشید این رقم باز هم بالاتر می‌رود. مبلغ مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی در کشورهای دیگر اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیز هستند از ۳۵۰۰ یورو شروع می‌شود.

همان‌طور که گفته شد مبلغ مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است، پس به تبع آن باید با کمک گرفتن از مشاوران ثبت شرکت از مبالغ مورد نیاز در کشورهای مختلف استفاده کرد.

 

در انتها باید به این نکته اشاره داشت ثبت شرکت بین المللی همان‌گونه که برای توسعه شرکت و کشور بسیار مفید است می‌تواند دردسرهای فراوانی هم داشته باشد.
پس پیشنهاد می‌شود در هنگام تصمیم برای ثبت شرکت بین المللی حتما با مشاوران ثبت شرکت‌ها تماسی داشته و تجربیات آنها استفاده کامل فرماید.
در آخر از شما بابت همراهی تا پایان این مقاله کمال تشکر را داریم، امید است با توضیح این نکات کمکی کوچک برای ثبت شرکت بین المللی شما کرده باشیم.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴٫۲ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۱۷

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *