ثبت شرکت در مشهد

شهر مقدس مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران دارای پتانسیل بالا در امر تجارت و فعالیت‌های اقتصادی بسیاری است، از این رو افراد زیادی در این شهر مذهبی تصمیم بر ثبت شرکت خود دارند ولی همواره این سوال ممکن است ذهن این افراد ایجاد شود که برای ثبت شرکت در مشهد از چه راه و روشی باید اقدام کنند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم که تمام نکات و اقدامات لازم برای ثبت شرکت در مشهد را برای شما عزیزان مرور کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شهر مشهد به عنوان پرجمعیت ترین شهر بعد شهر تهران در ایران شناخته می‌شود و مرکز استان خراسان رضوی است در این استان ۲۷ شهرستان نیز وجود دارد که به مرکزیت شهر مشهد مقدس هستند. از عمده ترین فعالیت‌های اقتصادی در مشهد می‌توان به تولید و صادرات زعفران، زرشک، نبات، آجیل و خشکبار اشاره داشت.

همچنین شهر مشهد از قطب‌های ایران در زمینه چرم نیز هست.
ولی این موارد تنها مواردی نیستند که این استان و شهر مشهد توانایی فعالیت در آن را دارد. و صنایعی همچون صنایع غذایی، نساجی، شیمیایی، صنایع فلز، قطعه سازی، کشاورزی و صنایع دستی از دیگر توانمندی‌های شهر مشهد می‌باشد.

اداره کل ثبت شرکت‌های استان خراسان رضوی واقع در شهر مشهد مسئول تمامی شرکت‌هایی است که قصد ثبت و یا تغییر در خود را دارند و همواره این سازمان با اداره بالادستی خود در تهران در ارتباط است. ولی متقاضیان ثبت شرکت در شهر مشهد می‌توانند از همان اداره مذکور در شهر مشهد برای انجام کارهای ثبتی و تغییرات در شرکت خود بهره مند شوند.

انواع شرکت‌های قابل ثبت در شهر مشهد

به طور کلی انواع شرکت تجاری در ایران بر هفت مدل کاری تقسیم می‌شود که به اسامی زیر مشهور هستند.

۱-شرکت با مسئولیت محدود

۲-شرکت سهامی (سهامی خاص و سهامی عام)

۳-شرکت تضامنی

۴- شرکت مختلط سهامی (و غیر سهامی)

۵- شرکت نسبی

۶- شرکت تعاونی تولید و مصرف

برای ثبت شرکت از هر نوع از این هفت مدل در مشهد محدودیتی وجود ندارد و این تصمیم خود متقاضی است که فعالیت خود را در راستای کدامیکی از این هفت نوع شرکت قصد دارد شروع و اجرایی کند.

انتخاب نوع فعالیت بر اساس هدف و دید نهایی متقاضیان ثبت شرکت می‌باشد. ولی باید گفت چیزی که در ثبت شرکت‌ در ایران مشخص و مرسوم بوده این موضوع است که بیشتر تاجران و افرادی که قصد فعالیت اقتصادی در امور بازرگانی و از این قبیل مسائل را دارند بیشتر از ثبت شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت‌های سهامی اعم از سهامی خاص و سهامی عام استفاده می‌کنند .

به همین دلیل ما در ادامه مطلب بیشتر سعی بر توضیح ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی در شعر مشهد را توضیح خواهیم داد.

ثبت شرکت در مشهد: شرکت با مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدودبه شرکتی می‌گویندکه بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شده باشد. هریک از شرکاء صرفاً تا میزان سرمایه مشخص خود در شرکت مسئول تعهدات و قروض شرکت نیز است.

شرایط لازم برای ثبت شرکت در مسئولیت محدود در مشهد

اولین مورد در هنگام ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مورد انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره می‌باشد، در این نوع شرکت می‌توان مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره را از بین شرکاء یا خارج از شرکت انتخاب کرد

تعداد شرکاء برای تاسیس یک شرکت مسئولیت محدود حداقل دو نفر است. در شرکت مسئولیت محدود تمام شرکا یا تعدادی می‌توانندزیر ۱۸ سال بوده ولی قیم قانونی آن‌ها به حکم دادگاه اساسنامه شرکت و یا سایر اوراق ثبتی را امضاء خواهند کرد.

بیشتر بخوانید!
نحوه استفاده از نام شرکت برای شرکت های تجارتی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در مشهد: شرکت با مسئولیت محدود

۱-تهیه دو نسخه از شرکتنامه تکمیل شده شرکت

۲-تهیه دو نسخه تقاضانامه تکميل شده شرکت

۳-تهیه دو نسخه اساسنامه تکميل شده شرکت

۴-تکميل فرم تعيين نام به ترتيب اولويت نام هاي پيشنهادي و همچنين فيش واريزي

۵-اصل مجوز فعاليت از مراجع ذيربط در مواردي ثبت موضوع نياز به مجوز داشته باشد

۶-تصوير برابر با اصل مدارک( تصویر شناسنامه و کارت ملی) احراز هويت کليه شرکاء، مديران و هيأت نظار(درمواردي که تعداد شرکاء بيش از ۱۲ نفر باشند)

۷- اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیأت مديره، مديرعامل

۸-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومي موسسين

۹- دو نسخه صورتجلسه هيأت مديره

۱۰- اصل وکالتنامه وکيل دادگستري در صورتي که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد.

ثبت شرکت در مشهد :شرکت سهامی

به طور کلی دو نوع شرکت سهامی عام و سهامی خاص در کشور ما قابل ثبت هستند ولی از آنجایی که ما در این مقاله قصد بر آن داشتیم که شرکت‌هایی که بیشتر مورد ثبت توسط فعالین تجاری قرار می‌گیرند را مورد بررسی قرار دهیم، شرکت سهامی خاص را با هم مورد بررسی و شرایط ثبت آن را با هم مرور خواهیم کرد.

شرکت سهامی خاص شرکتی است  که تمامی سرمایه آن توسط موسسین تامین می‌شود، پس همان‌گونه که مشخص است تعداد سهامداران آن کمتر از شرکت سهامی عام است.ضمناً باید به این نکته نیز اشاره داشت که سرمایه شرکت سهامی خاص نباید کمتر از یک میلیون تومان باشد.

شرایط لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد

  • تعداد مدیران در شرکت سهامی خاصل باید حداقل ۳ نفر باشد.
  • اوراق قرضه در شرکت سهامی خاص قابل عرضه نمی‌باشد.
  • تعداد شرکا در سهامی خاص مجمع عمومی وجود ندارد و تعداد شرکا کمتر از شرکت سهامی عام است. به همین دلیل پذیره نویسی در این نوع شرکت‌ها وجود ندارد و در همان بدو تاسیس باید ۳۵ درصد سرمایه شرکت باید در حسابی مشخصد سپرده گذاری شود.
  • سهام شرکت سهامی خاص قابل ارائه در بورس نیست و برای نقل انتقال سهام در شرکت باید مدیران موافقت خود را اعلام کنند، ضمنا شرکت حق ارائه اوراق قرضه را ندارد
  • به موجب ماده ۴ قانون در شرکت سهامی خاص،مسئولیت هر یک از صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.تمام سرمایه آن باید به وسیله موسسین تاسیس گردد.
  • در صورتی که شخصی قبل از ثبت شرکت مباردت به صدور سهام کند، مجازات و محکوم خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد

  • دو نسخه اظهارنامه تکميل شده
  • دو نسخه اساسنامه تکميل شده
  • تکميل فرم تعيين نام به ترتيب اولويت نام هاي پيشنهادي و همچنين فيش واريزي
  • اصل گواهي بانکي مبني بر پرداخت سرمايه تعهدي(حداقل ۳۵% سرمايه) همراه با فيش واريزي
  • اصل مجوز فعاليت از مراجع ذيربط در مواردي ثبت موضوع نياز به مجوز داشته باشد
  • تصوير برابر با اصل مدارک احراز هويت سهامداران، مديران و بازرسان
  • اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیأت مديره، مديرعامل و بازرسان
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومي موسسين
  • دو نسخه صورتجلسه هيأت مديره تکميل شده
  • اصل وکالتنامه وکيل دادگستري در صورتي که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۱

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *