در سفر به دبی، با غذاهای خیابانی دبی رو به رو می شوید که طعم آنها با ذائقه ایرانی کاملا یکسان بوده و با خوردن آنها نهایت لذت را تجربه می کنید. در ادامه ما به معرفی آنها می پردازیم.

 

گردشگران تور دبی می توانند بعد از خرید، گشت و گذار و تفریح انواع غذاهارا در رستوران های لوکس دبی میل کنند اما عده هم علاقمندند که غذاهای خیابانی دبی را امتحان کنند. غذاهای خیابانی دبی به شما این امکان را می دهد که در مقابل پرداخت هزینه ی کم طعم غذاهای بی نظیر آن را بچشید. شما شاید نتوانید در این دکه ها، غذاهای رستوران های دبی را تجربه کنید، اما می توانید تجربه ی چشیدن غذاهای بین المللی دبی و شکم گردی متفاوت را داشته باشید.

غذاهای اصلی دکه های خیابانی دبی

غذاهای اصلی دکه های خیابانی دبی

غذاهای خیابانی دبی تنوع بسیاری دارد که یکی از انواع آن، غذاهای اصلی است که به عنوان یک وعده ی کامل به حساب می آیند. در میان این غذاها، هم غذای عربی و هم غذاهای کشورهای مختلف وجود دارد ک شما بنا به سلیقه و ذائقه خود می توانید غذای دلخواهتان را سفارش دهید.

شاورما | Shawerma

شاورما از غذاهای پرطرفدار خیابانی است که پیشنهاد می شود حتما آن را امتحان کنید. این غذا به صورت ساندویج گوشت قرمز یا مرغ به همراه پیاز و سبزیجات درست می شود. شما این غذا را می توانید در اکثر خیابان های دبی و دکه های فروش غذاهای خیابانی بیابید و تهیه کنید. اما برای تجربه ی با کیفیت ترین و خوش طعم ترین شاورما، خیابان املاح دبی را به شما پیشنهاد می کنم.

ساندویچ شیش تاووک| Shish Tawouk Sandwich

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ی خیابانی دبی ساندویچ شیش تاووک است که برای بسیاری از گردشگران تور دوبی نام آشنایی نیست چرا که از جمله غذاهای خاص خیابانی است و شما به محض یکبار امتحان کردن آن، طرفدار همیشگی آن می شوید. این ساندویج از ترکیب تکه های مرغ مزه دار شده با سیر و ادویه به همراه سبزیجات و خیارشور تهیه می شود. این ساندویچ هم طعم بی نظیر و هم قیمت ارزانی دارد و شما با پرداخت هزینه ی کم می توانید طعم بی نظیر آن را بچشید.

سمبوسه | Samboosa

سمبوسه در واقع غذایی است که در کشور ما هم تهیه می شود و محبوبیت دارد. سمبوسه های دبی اندازه ی کوچکتری دارند و از ترکیب گوشت و سیب زمینی تهیه می شود و طعمی ترد و لذیذ دارد. فراموش نکنید هنگام میل کردن این سبوسه ها از سس مخصوص استفاده کنید تا لذت چشیدن این غذارا دو چندان کنید. اگر به بازارهای دبی سر زدید، خوردن این سمبوسه ها را فراموش نکنید.

بهترین غذاهای خیابانی دبی

مناکیش | Manakkish

از دیگر غذاهای سنتی دبی که طعم بی نظیر و لذیذی دارد مناکیش است که بی شباهت به شیرمال و نان فطیر ایرانی نیست اما از لحاظ ضخامت و مواد اولیه تفاوت دارد. در ترکیبات این نان از گوشت، سبزیجات تازه، آویشن و.. استفاده می شود. این نان در فر پخته می شود و می توانید آن را از دکه ها خریداری نمایید.

فلافل | felafel

از دیگر غذاهای خوشمزه دبی فلافل است که بین ایرانیان هم طرفدار دارد و غذایی اصالتا لبنانی است. این غذا با توجه به قیمت پایینی که دارد مناسب همه اقشار جامعه می باشد. برای تهیه ی فلافل، نخود له شده و طعم دار شده با ادویه را در روغن سرخ می کنند. فلافل از غذاهای محبوب بین توریست هاست و در اکثر دکه ها یافت می شود. شما در هنگام گذر از خیابان های دبی می توانید صف خرید فلافل را ببینید.

بیشتر بخوانید!
در سفر به نیشابور کجا اقامت کنیم؟

رول چیپس عمان

اگر طرفدار غذاهای تند هستید، پیشنهاد می کنم چشیدن رول چیپس عمان را از دست ندهید. این غذا از ترکیب رول ساده به همراه سیب زمینی تند و پنیر تهیه می شود که با طعم بی نظیری که دارد می تواند تا مدت ها در خاطرتان بماند. پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال غذایی مناسب سلیقه ی کودکان هستید حتما رول چیپس عمان را امتحان کنید.

شاک شوکا

این غذا طعم بی نظیری دارد و اصالتا متعلق به کشور تونس است. شاک شوکا اغلب برای وعده ی صبحانه سرو می شود و ظاهری شبیه به املت ایرانی ها دارد. این غذا از ترکیب تخم مرغ، بادمجون، گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیر و جعفری درست می شود و انتخاب هوشمندانه ای برای افراد وگن و گیاهخوار است.

نوشیدنی، دسر و شیرینی خیابانی

پس از معرفی غذاهای پرطرفدار و خیابانی دبی، در ادامه قصد داریم به معرفی دسر های جذاب دبی بپردازیم که شما هم میتوانید آن هارا در کنار غذا و هم به تنهایی سفارش دهید.

چای کاراک | Karak

چای کاراک از نوشیدنی های پرطرفداری است که پیشنهاد می کنیم آن را با دونات شکری حتما امتحان کنید. قیمت این نوشیدنی حدود یک درهم است و از خامه یا شیر به همراه ادویه درست می شود و متعلق به کشور امارات متحده است. شما می توانید این چای را به راحتی از تمام دکه ها و مغازه های کنار جاده تهیه کنید.

لگیمات | Lugaimat

لگیمات یک نوع شیرینی است که بی شباهت به بامیه نیست. اگر شما از طعم بامیه خوشتان بیاید، قطعا طرفدار این شیرینی را هم دوست خواهید داشت. این دسر پس از درست شدن در شیره ی خرما غلتانده میشود و طعم لذیذی به خود می گیرد. لگیمات یک پیشنهاد عالی و مقرون به صرفه پس از یک روز پر گشت و گذار برای گردشگران است.

آبمیوه

نوشیدن آبمیوه های طبیعی و خنک، پس از گردش یا خرید به نوبه ی خود لذت زیادی داردو میتواند انرژی شما را بالا ببرد. نوشیدن این آبمیوه ها در فصل تابستان و در گرمای امارت انتخاب خوب و مفیدی است. شما این آبمیوه ها را می توانید با قیمتی ارزان از دکه های کنار خیابان تهیه و نوش جان کنید.

اگر قصد دارید مراکز خرید دبی را بشناسید که پیش از شکم گردی وقت خود را با خرید بگذرانید، در گوگل عبارت” مراکز خرید دبی لحظه آخر” را سرچ کرده و با کلیک روی سایت لحظه آخر به بررسی این مراکز و آدرسشان بپردازید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی معروف ترین غذاهای خیابانی دبی پرداختیم که شما با چند روز اقامت می توانید تمامی این غذاها و دسرهارا امتحان کنید. غذاهای مانند: شاورما، ساندویچ تاووک، مناکیش، رول چیپس عمان از غذاهای خاص دبی است که پیشنهادمی کنیم حتی برای یکبار هم شده امتحان کنید. فلافل و سمبوسه هم هرچند برای ما ایرانی ها نام آشناست اما در دبی طعم متفاوتی دارد. همچنین در سفرتان از تجربه دسرها و نوشیدنی های دبی مثل: چای کاراک و دونات، لوگیمات، آبمیوه ها و.. هم غافل نشوید. اگر در سفرتان تجربه ی غذاهای خاص خیابانی دیگری داشتید که ما در این مقاله به آن نپرداختیم، تجربه ی خود را با ما در میان بگذارید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳٫۳ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۳

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *