ویژگی های مهم ثبت برند در کشور گرجستان

گرجستان کشوری با ویژگی‌های بسیار کشوری است در قفقاز اوراسیا. پایتخت گرجستان و همزمان بزرگترین شهر آن تفلیس می‌باشد. این کشور با جمعیتی در حدود ۳٫۷۲نفر می‌باشد که طریقه حکومت آن نیمه‌ریاستی است. بدین صورت که به‌شکل دموکراسی نیابتی اداره می‌شود.

گرجستان یکی از کشورهایی است که در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده و همین مسئله باعث شده که مقامات تفلیس برای وارد شدن گرجستان در اتحادیه اروپا تلاش‌های زیادی را انجام دهند.

گرجستان و ویژگی‌های مهم

دین مردم بومی گرجستان،  گرجی مسیحی ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند. زبان رسمی آنها گرجی می‌باشد و با الفبای رسمی پرجی نوشته می‌شود. این الفبا یکی از چهارده الفبای موجود در جهان می‌باشد. در کشور گرجستان از نظر آب‌و‌هوایی می‌توان گفت هر چهار فصل در آن دیده می‌شود.

گرجستان تا قبل از فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۱به دلیل دارا بودن از آب‌وهوای مناسب، کشاورزی پیشرفته، معادن، بهره‌برداری از صنعت گردرشگری از ثروتمندترین مناطق شوروی به‌شمار می‌رفت.

صنعت در گرجستان

در کشور گرجستان کشت مرکبات و چای رونق خاصی دارد. طبق آماریکه در سال ۲۰۰۵میلادی کسب شد، از مجموع کل نیروی کار این کشور ۴۷٫۲درصد در بخش کشاورزی به فعالیت مشغول بودند.

شاخه اصلی اقتصاد گرجستان را صنعت آن میسازد. در بین محصولات صنعتی در گرجستان به ترتیب، صنایع غذایی۴۰درصد، صنایع سبک ۲۰٫۸درصد، ماشین‌سازی و صنایع فلزی ۱۳٫۸درصد از حجم تولید صنعتی را به خود اختصصای داده‌اند.

در ادامه باید گفت موسسات صنعتی تولید مصنوعات چوبی، تولید ظروف بلوری و شیشه‌ای و مصنوعات سرامیک از دیگر رشته‌های فعالیت صنعتی گرجستان می‌باشد.

لازم به ذکر است در گرجستان صنایع سبک گسترش زیادی را داشته است. در بعضی از شهرهای گرجستان موسسات تولیدی کالاهای مصرفی مانند پارچه‌های پشمی، ابریشمی و نخی، تولید لباس، کفش، تریکو و لوازم خزاری و موسسات صنایع غذایی مانند چای خشک‌کنی، شراب سازی، تولید کمپوت و کنسرو، تولید ادکلن و عطر، توتون، شیرینی، گوشت و شیر به فعالیت‌های اقتصادی مشغول می‌باشند.

در کشور گرجستان معادن زیادی از قبیل زغال‌سنگ، منگنز، خاک نسوز، فلزات آهنی باریت، مرمر، عقیق، آرسنیک، سنگ آهن، مولبیدان، تنگستن و جیوه وجود دارد. باید گفت بزرگترین معدن منگنز جهان در گرجستان قرار دارد.

در کنار تمام موارد ذکر شده صنعت گردشگری یکی از بخش‌های مهم خدمات در گرجستان می‎‌باشد که نقش بسیار مهمی در اقتصاد این کشور دارا می‌باشد. این صنعت حتی در زمانیکه این کشور تنها بخشی از شوروری سابق بود از رونق مناسبی برخودار بوده است.

گرجستان از آن دسته از مقاصدی می‌باشد که برای گردشگران ایرانی برنامه‌های ویژه ای را تدارک دیده است. توریسم و گردشگری در بخش خدمات و در نتیجه رشد اقتصاد این کشور نقش مهمی را برعهده دارد.

 

چرا ثبت برند در گرجستان؟

با توجه به تمام نکاتی‌که در بالاتر عنوان کرده ایم، کشور گرجستان می‌تواند محلی درست و مناسب برای سرمایه‌گذاری فعالین اقتصادی‌ و تاجرانی‌که به دنبال رشد روزافزون هستند باشد.

سهولت در راه‌اندازی کسب‌وکار، راحتی قوانین برای ایجاد کسب‌وکار، فساد حداقلی، پایین بودن هزینه‌های زندگی و حاشیه امن سرمایه‌گذاری، دلایل بزرگ و مهمی براثبات این ادعا می‌باشد.

بیشتر بخوانید!
نحوه ثبت شرکت لیزینگ در ایران

همانطور که شماهم مانند ما میدانید برند و علامت تجاری برای هرکسب و کاری که خواهان پیشرفت اقتصادی و معرفی خود بعنوان یک فعال تجاری-خدماتی امری بسیار ضروری می‌باشد. برند تجاری به شما به‌عنوان یک فعال تجاری یا خدماتی، دیسیپلین و شخصیت و وجه بالای کاری می‌دهد و باعث می‌شود تا شما خودتان باعث نمایش، معرفی و تبلیغ کار خود شوید.

بنابراین وجود برند یک الزام برای کسب‌وکارهایی‌که اهداف بزرگی را دنبال می‌کنند می‌باشد. حال شما به‌عنوان یک شخصیت حقیقی یا حقوقی که علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی یا خدماتی در گرجستان هستید خواهان ثبت برند در گرجستان هستید. ما تلاش می‌کنیم تا راه‌های ثبت برند در گرجستان را برای شما شرح داده و توضیح دهیم چگونه می‌توانید در کشور دیگری علامت تجاری خود را ثبت کنید.برای اطلاع از نحوه ثبت برند در گرجستان، در ادامه ما را همراهی کنید.

 

نحوه ثبت برند در گرجستان

باید توجه داشته باید برای درخواست ثبت بین‌المللی علامت تجاری و ثبت برند در گرجستان ابتدا موظف هستید برند مورد نظر در کشور مبدا به ثبت برسد. ثبت داخلی برند در کشور مبدا پیش‌نیاز ثبت بین‌المللی برند در کشورهای عضو سیستم مادرید می‌باشد. کشور گرجستان‌هم جزء سیستم مادرید می‎باشد.

برای ثبت بین‌المللی برند تنها باید از طریق اداره مالکیت صنعتی اقدام کنید. اولین مرحله این کار، کامل کردن فرم اظهارنامه علامت تجاری نزد اداره مالکیت صنعتی که امور ثبت علائم تجاری را برعهده دارد، است.

این فرم درخواست باید شامل مشخصات و جزئیات برند مورد نظر مانند رنگ، فرم و دیگر مشخصات علامت تجاری باشند. از دیگر مشخصات این فرم، لیست کالاها یا خدمات مربوط طبق طبقه‌بندی بین‌المللی علائم تجاری می‌باشد که برند درخواستی آن‌ها را در برمیگیرد.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت بین‌المللی برند تجاری(سیستم مادرید)

  • ارائه‌ معرفی‌نامه بر روی سربرگ شرکت همراه با امضای مدیران و دارندگان حق امضا و مهر شرکت برای اشخاص حقوقی و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه، ارائه وکالت‌نامه دادگستری.
  • ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضای شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین نغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی و ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی و در صورت مراجعه به وکیل رسمی، ارائه وکالت‌نامه دادگستری
  • ارائه اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت برند تجاری در ایران جهت رویت و کپی آن جهت ضبط در پرونده یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت برند تجاری
  • تکمیل فرم مخصوص لاتین
  • ارائه برگ محاسبه هزینه‌ها

رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین‌المللی

با تشکر از زمانی‌که برای مطالعه مقاله “ثبت برند در گرجستان ” گذاشتید. امیدواریم مطالب فوق برای شما عزیزان مفید بوده باشد. با سپاس از شما، های‌ثبت.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۱

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *