الحاقیه موضوع شرکت

تلاش رسیدن به جایگاه‌ها و رتبه‌های جدید برای شرکت‌ها و وارد شدن به فرصت‌های اقتصادی مختلف گاهی باعث تغییر و یا الحاق موضوعات مختلف به بندهای پیش‌بینی شده اساسنامه خود می‌شوند.

تفاوتی ندارد شما در موضوعات شرکت خود چه موضوعاتی را در نظر گرفته‌‌اید و یا چه عملیاتی در موضوع اصلی شرکت در جریان است، تغییر موضوع شرکت و یا کم یا زیاد شدن موضوعات شرکت نشان دهنده پویایی و جریان سالم و روبه‌رشد و توسعه در شرکت‌ها می‌باشد.

در زمانی‌که قصد اضافه کردن موضوعی به موضوعات قبلی شرکت  در اساسنامه را دارید باید مجمع مجمع فوق‌العاده تشکیل شود و این مسئله را در آن تصویب نمود و اداره ثبت شرکت‌ها هم باید از جریان تغییر موضوع اطلاع کامل را داشه باشد تا در مهایت تغییرات لازم اعمال شود.

برای تغییر موضوع ابتدا باید مجمع عمومی فوق‌العاده باید موضوع را به تصویب برساند سپس در صورت جلسه‌ای بندهای جدید را اعلام و مشخص نماید. تمامی سهام‌داران و شرکا با ذکر میزان سهام و سهم‌الشرکه خود باید این صورت‌جلسه را تایید و امضا نمایند.

نباید این نکته را فراموش کرد که در روند الحاق موضوعات جدید به اساسنامه، تعدادی از این موضوعات و بندها نیاز به دریافت مجوز دارند، پس قبل از اعمال تغییرات باید تمام مجوزهای لازم دریافت شوند. باید توجه داشت موضوع جدید الحاقی شرکت نباید خارج از عرف قانون تجارت و غیرقانونی باشد زیرا دراین صورت امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت.

در ادامه باید صورت‌جلسه تنظیم شده را به همراه یک کپی از آگهی تاسیس شرکت و روزنامه رسمی تاسیس شرکت و در زمانی‌که تغییراتی قبلا وجود داشته روزنامه آخرین تغییرات را با کپی مدارک شناسایی کلیه اعضا شرکت که برابر اصل شده باشد و همچنین مجوزهای لازم تهیه شده و وکالت‌نامه وکیل درصورتی‌که وکیل الحاق موضوع را انجام می‌دهد به اداره ثبت شرکت‌ها برای اعمال تغییرات تحویل داده می‌شود.

موضوع الحاق شرکت توسط کارشناسان بررسی می‌شود و درصورتی‌که با موضوع اصلی شرکت و همچنینی قوانین و مقررات تجاری ایران منافاتی نداشته باشد تایید خواهد شد. پس از آن با تایید و پرداخت هزینه‌های تغییرات الحاقیه موضوع شرکت می‌بایست در روزنامه‌های کثیرالانتشار  شرکت آگهی شود و پس از آن شرایط برای فعالیت شرکت در موضوع جدید فراهم خواهد بود.

 

انواع موضوعات شرکت در الحاقیه موضوع شرکت :

  • موضوعاتی که اصلا امکان ثبت آن‌ها و فعالیت در آن‌ها در ایران وجود ندارد.
  • موضوعات مجوزی که در واقع باید برای انجام این موضوعات مجوز از سازمان ذی‌صلاح اخذ شود.
  • موضوعات غیرمجوزی و یا آن دسته از موضوعات که نیازی به دریافت مجوز از ارگان و نهاد خاصی ندارند.
بیشتر بخوانید!
ثبت شرکت اتباع خارجی

 

مدارک لازم جهت تغییر موضوع و الحاقیه موضوع شرکت :

  • ارائه صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده
  • کپی آگهی تأسیس و روزنامه رسمی تأسیس
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات در صورت وجود
  • کپی برابر با اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت
  • مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع الحاقیه جدید
  • وکالت‌نامه وکیل

 

نکات کلیدی در الحاقیه موضوع شرکت جدید به موضوعات قدیم :

  • موضوعات تجاری شرکت با موضوعات غیرتجاری شرکت نباید باهم دیده شوند. موضوعات تجاری و غیرتجاری باید تفکیک شوند.
  • موضوعاتی‌که نیاز به مجوز دارند مجاز هستند با ذکر شماره مجوز در موضوع اساسنامه آورده شوند.
  • شرکت‌های تعاونی باید بصورت تک موضوعی باشند.
  • برای شرکت‌های چند منظوره می توان موضوعات گوناگون در نظر گرفت.
  • در تنظیم الحاق به موضوعات شرکت تدوین موضوعات بازرگانی به عنوان لازمه فعالیت هر شرکت تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

همیشه و در همه زمان‌ها فعالیت و موضوع شرکت به‌عنوان اصلی‌ترین هدف شرکت برشمرده می‌شود. همه فعالیت‌های یک شرکت اعم‌از تلاش‌ها، ایده‌ها، برنامه‌ها و اهداف خرد و کلان، همگی در راستای موضوع شرکت می‌باشد. به‌همین خاطر انتخاب موضوع شرکت، بندهای مرتبط با آن، تغییرات در موضوعات شرکت و کسر یا اضافه شدن بندهای موضوعی شرکت از اهمیت بسیاری برخوردار است. به‌همین جهت شناخت حوضه تجاری و کاری و فعالیت جدی با قوانین و مقررات مربوطه باید همراه باشد.

در پایان باید گفت شما به‌عنوان صاحب یا حاحبان یک شرکت نیازی نیست تا هروزه موضوع فعالیت شرکت را تغییر بدهید. تنها با کمک از کارشناسان زبده و با مهارت و تنظیم یک اساسنامه حرفه‌ای و بی‌نقص می‌توانید تا سال‌ها تغییرات موضوعی در شرکت خود نداشته باشید.

با تشکر از زمانی‌که صرف مطالعه مقاله الحاقیه موضوع شرکت کردید. تیم های‌ثبت امیدوار است توانسته باشد در راستای موضوع الحاقیه شرکت به شما عزیزان کمکی هر چند کوچک کرده باشد. با سپاس از شما، های‌ثبت.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵٫ بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! ۱

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *